Tuben en Friends

Laos, Vang Vieng

Na Luang Prabang hebben we koers gezet naar Vang Vieng. Een busrit van 9u met 2 minibusjes dor de meest schitterende bergpassen en met de meest mooie uitzichten en lachende kinderen bracht ons in Tubing paradijs: Vang Vieng. Dit dorpje staat geheel in het teken van de activiteit Tubing, met een grote rubberband een snelstromende rivier af. Langs de kant zijn overal barretjes en voor de avonturiers zijn er high rope swings en een grote glijbaan waarmee je met je tube zo'n 15 meter boven het water gelanceerd wordt. Erg leuk, helaas gebeuren er ook vaak ongelukken omdat het merendeel van de 'tubers' de nodige alcohol nuttigt. Maar wij hebben ons uiteraard keurig gedragen en zijn er met wat schrammetjes van de rotsen vanaf gekomen ;) ! De avonden hebben we doorgebracht bij een van de vele lounge-restaurants waar we de hele avond Friends hebben gekeken. De plaatselijke bezigheid ;)! Op elke vierkante meter van dit stadje staat namelijk een televisie met ofwel Friends ofwel The Simpsons aan.. een heel apart gezicht maar het heeft wel iets! (Voor een paar dagen!) Verder hebben we nog een dag een fietstocht gemaakt over een very bumpy road ;) ! Keien zo groot als tennisballen, maar met gevaar voor eigen leven zijn we toch bij de Blue Lagoon aanbelandt en hebben we daar heerlijk gezwommen!