Rondje bodegas

Argentinië, Maipu

Gisteren hadden we al een halve dagtour geboekt richting Maipu, dit ligt tegen Mendoza aan en is de wijnstreek van Argentinië. En ondanks dat wij geen wijndrinkers zijn, vonden we toch dat dit erbij hoorde in deze omgeving. De tour ging langs twee bodega's en een olijfolie makerij. De wijnvelden staan nu niet in bloei omdat het hier winter is, maar we hebben ons vanalles laten vertellen over hoe verschillende soorten wijn gemaakt worden en ik weet nu eindelijk wat extra vergine olijfolie is als ik naar de supermarkt ga. Bij de proeverij kregen we puur druivensap zonder alcohol, dat toch echt anders (beter!) smaakt dan de druivensap van de Appelsientje ;)! De wijnvelden liggen tegen de uitlopers van de Andes aan waardoor je mooi besneeuwde bergen op de achtergrond hebt. Het weer was bij de bergen echter heel bewolkt dus daar konden we niet volop van genieten, maar we hebben er toch glimp van opgevangen. We wilden eigenlijk ook een tour doen naar de Aconcagua, een van deze bergen. Maar het weer in de Andes was zo slecht dat zelfs de grensovergangen met Chili gesloten waren. Er werden dus ook geen tours gedaan op dit moment. Maar de tour van vandaag gaf voor deze niet-wijndrinkers toch een leuk inkijkje in deze regio.

Jammer dat het weer jullie niet mee zat maar je bent toch in ieder geval iets wijzer geworden. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Wies 2015-08-11 18:33:47

Wederom een relaxed dagje zo te lezen en naderhand geen last van een kater. Dat is toch een voordeel als je alleen druivensap drinkt. Groet, Maria