Snorkelen met zeeleeuwen

Argentinië, Puerto madryn

Vandaag alweer onze laatste dag hier op Peninsula de Valdez, maar zeker niet de minste. Vanochtend moesten we al om 7u bij het kantoortje zijn van de organisatie waar we onze trip hadden geboekt. We gingen deze ochtend namelijk snorkelen met zeeleeuwen!

Met drie anderen kregen we 's morgens eerst een vrij uitgebreide training om de technieken van het snorkelen te oefenen en wat instructievideo's te bekijken waarin de bewegingen in het water uitgelegd werden. Snorkelen met een dry suit is namelijk best ingewikkeld. Bovendien zijn er specifieke bewegingen die we 'en group' doen zodat zeeleeuwen met ons komen spelen. Nu hoefden we daar niet zoveel voor te doen, want het waren er tientallen die gelijk al rond de boot tolden. En op de rotsen zaten er nog honderden, dit is een enorme kolonie. Eenmaal in het water bleek de techniek nog vrij lastig maar met wat hulp hier en daar kon iedereen toch volop genieten. De beestjes zwemmen aan alle kanten om je heen en kronkelen alle kanten op. Ze komen je 'kusjes' geven en zijn super nieuwsgierig. Ook weer een super leuke ervaring! Er is hiervan een filmpje gemaakt waaruit weer stills werden gemaakt als foto's maar die hebben we alleen op DVD dus hierop moeten jullie nog even wachten!

Update : de organisatie heeft wat foto's op hun Facebook gezet dus die heb ik er alvast even af geplukt, hebben jullie toch een idee ;)!

's Middags hebben we nog een stukje langs de pier gewandeld voordat we weer de bus in gingen voor onze laatste lange rit terug naar Buenos Aires voor onze laatste daagjes daar! De foto's hieronder geven denk ik wel weer dat er tijdens de lange ritten ook voldoende te genieten is van mooie landschappen en zonsondergangen en -opkomsten. Soms door aangeslagen ramen maar dat maakt het niet minder mooi!

geweldig weer!! geniet ze nog die laatste dagen daar!! groetjes!!

josé quinten 2015-08-11 19:08:55

Klinkt allemaal wel super leuk en die beelden zijn enorm mooi. Dat is inderdaad wel echt genieten!!!

Wies 2015-08-11 19:09:28

Super mooi dames! Geniet nog van jullie laatste dagen van deze schitterende reis!

Jorg 2015-08-11 20:14:27

Nou Sanne en Eef, afgaande op die maffe selfies gaat het er allemaal relaxed aan toe. Dat is al mooi, nog afgezien van al hetgeen jullie via de foto's al met ons gedeeld hebben. We kijken uit naar het complete beeldmateriaal en jullie verhalen. Is dit nu het genieten met een zachte 'G' ? Dat houden jullie vast nog wel een paar dagen vol.

Len en Jan 2015-08-11 21:17:39

Nu ik alle berichten weer eens "even" nagelezen heb blijkt dat het toch een heel veelzijdige reis is geworden. Ik was bang dat de verhouding "reizen en en belevenissen " een beetje veel reizen zou zijn. Als ik de foto's. Van jullie zie en de verhalen lees is dat vele reizen toch wel echt de moeite waard. Het wordt een reis om nooit te vergeten. Geniet nog maar lekker een paar dagen en dan maar nagenieten. Groetjes, Maria

MenM 2015-08-11 23:24:55

Na deze update van jullie verhalen (het is nu 1 uur 's nachts ned,tijd) ben ik ECHT toe aan vakantie. Het is voor jullie een fantastische reis en voor jullie achterblijvers een genot om te lezen en te zien dat het allemaal er lemaal gaat zoals het ook door jullie bedacht was. De busreizen is misschien niet allemaal hallelujah geweest, maar je komt toch hierdoor ergens. Nu nog een paar dagen relaxen en dan op naar N.Y. en ........thuis. GENIET er nog van.

JAN 2015-08-12 01:18:19

Inmiddels ben ik weer helemaal bij gelezen na alle app-jes tussendoor. Wat een fantastische ervaring moet deze hele reis zijn geweest. Heel veel mooie en bijzondere belevenissen. Vooral die walvissen ........ bizar!!! Volgens mam was de albino overigens daags nadat je het vertelde bij ons op de tv als nieuws item!!! Nou jij weer! Nog even lekker genieten van de laatste daagjes en dan weer lekker naar huis om uit te rusten. xxx

Kim 2015-08-12 12:41:20

Prachtig zeg! Heb na twee weken geen internet, nu even alles bijgelezen......wat een mooie reis. Ik ben heel benieuwd naar de rest vd verhalen en foto's. Alvast een goede terugreis gewenst, want het zit er bijna op. Tot snel! X

bregje 2015-08-12 19:05:00

Wat een indrukken hebben jullie daar opgedaan! Geweldig!! En wat een ervaring om zo dicht bij de walvissen te komen. En dan ook nog dat snorkelen om wat van de onderzeese wereld op te snuiven. Geniet de laatste dagen in Argentinië nog met volle teugen. Wij zien uit naar alle mooie beelden en filmpjes van jullie reis. Groetjes

riet en anton van de ven 2015-08-12 22:48:27

Mooie reis Sanne. Geniet nog maar lekker in Buenos Aires en over een tijdje genieten wij hopelijk van een indrukwekkend reisverslag. Kom goed naar huis. Groetjes