De Argentijnse kant: onder de watervallen door!

Argentinië, Puerto Iguazu

Hierbij dan deel twee van Iguazu!

Ojaaa, hadden we al verteld dat het hier winter is? Bekijk de foto's en zie het bewijs ;) (of niet.... bijna 30 graden en zon, heerlijk!)

Vandaag vroeg uit de veren voor deel twee van de indrukwekkende Iguazu watervallen. We waren gisteren al zo verbluft dat we niet zo goed wisten wat we vandaag konden verwachten. We hadden de 'great adventure' geboekt. Dat wil zeggen dat je eerst met een jeep en stuk door de jungle rijdt naar de aanlegplaats van de boten waarmee je vervolgens naar de watervallen toe vaart. Gewapend met poncho's en reddingsvesten stapten we toch wel enigszins met knikkende knietjes het bootje op. Gisteren zagen we al de immense kracht van die dingen dus we vonden het wel een beetje spannend. Na een stuk (hard!) varen over de rivier waarbij je al niet bepaald droog bleef zie je dan ineens de watervallen in de verte (slik!) Na een redelijk veilige foto-stop bij de eerste serie en vervolgens een iets nattere bij de volgende serie watervallen gingen we vervolgens terug naar de eerste serie om daar 'all the way' te gaan. Lees: met de motorboot tot bijna onder de watervallen, waaaaahhh! Wat een adrenaline rush was dat! En net als op de Tilburgse Kermis gingen we ook nog een tweede rondje! En mochten jullie nog de illusie hebben dat onze poncho's en regenjacks iets tegen dit natuurgeweld konden beginnen? Vergeet het maar! Tot op het bot doorweekt!!! Maar zoooooo ontzettend gaaf. En aangezien het hier dus bijna 30 graden is en heerlijk zonnig maakte ons dat ook helemaal niks uit, droogt vanzelf.

Nadat we op het gemak gelunched hadden in de zon (om op te drogen natuurlijk, en misschien toch een beetje bij te bruinen ;)) zijn we met het treintje verder de jungle in gegaan. Tenminste dat was de bedoeling, toen we weer bij de hoofdingang uitkwamen bleek dat deze twee mutsen de verkeerde trein hadden genomen oeps.... we wijten het maar aan ons gebrekkige Spaans...

Eenmaal de goede trein gepakt zijn we helemaal naar de laatste stop gegaan: Devil's throath... Dit is eigenlijk het hoogtepunt van heel Iguazu. Op een heel nauw punt storten daar vanaf drie kanten tegelijk de watervallen in een gigantisch diep gat wat echt een enorm spectaculair gezicht is! De hoeveelheden water en het geweld waarmee dat gepaard gaat is bijna niet te beschrijven of op (telefoon)foto's vast te leggen, maar gelukkig hebben we ook wat filmpjes gemaakt. En de echt goede foto's staan op onze camera's zodat we jullie straks ook nog wat te laten zien hebben ;). Doordat we zo'n mooi weer hebben zijn er bovendien ook super veel regenbogen te zien bij de watervallen wat het geheel nog net wat mooier maakt. Deze twee dagen waren een aaneenschakeling van hoogtepunten!

Nu liggen we uitgeteld in ons bedje en morgen houden we een relax dag bij het zwembad van het hostel. Dus voor nu zeggen wij: weltrusten, kijk de foto's en geniet! Dat hebben wij ook gedaan!

Saludos!

WOUW!! wat een gave ervaringen weer! fijn dat er ook een rustdagje tussenzit. Zal wel goed van pas komen na de reis en het wat minder slapen. En op vakantie mag ook best geluierd worden!!

Teun 2015-07-27 08:57:46

Fantastisch wat jullie daar allemaal beleven, zeker iets om echt van te genieten en dan maakt één verkeerde trein toch helemaal niets uit!! Maar inderdaad wel erg mutsig hoor!!!! Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's en film, kan niet wachten. Geniet nou maar even van je rust en de Argentijnse winter en dan weer op naar de volgende belevenis.

Wies 2015-07-27 10:22:22

Hoi, inmiddels helemaal bij gelezen en vol bewondering naar de foto's gekeken. Wat enorm indrukwekkend. Volgens Lucas was tante Sanne bij de hele grote zee, dus het is maar dat je het even weet. Daarbij krijgt mijn beeldscherm zojuist een dikke kus, dus je wordt gemist. xxx Geniet van al die bijzondere momenten en af en toe een welverdiende rust en relax dag.

Kim 2015-07-27 10:32:27

Wat gaaf zeg! Kan me voorstellen dat je het af en toe wat benauwd kreeg in het bootje...

Nelleke 2015-07-27 10:35:58

Als we alle watervallen, die we in Noorwegen hebben gezien bij elkaar optellen, dan kom je uit bij Iguazu; geweldig! Zeldzaam mooi. Daar mag je wel een dagje van bijkomen. Geniet er maar van en daarna in de bus naar Salta (letten jullie even goed op voor je instapt....?) We blijven jullie avontuur op de voet volgen.

Len en Jan 2015-07-27 11:26:30

Vanmorgen vroeg heb ik jullie reisverslag gelezen en daar viel ik even stil van. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling van een reissite, dus toch maar een reactie op al die geweldige natuur die jullie gezien, gevoeld en, niet in het minst, gehoord hebben. Dat geluid lijkt me overweldigend en dan voel je ook wel, denk ik, dat je uiteindelijk geen macht hebt over de oerkracht van de aarde. Wat een belevenis; ik teken hierbij maar meteen in voor het zien van de gemaakte filmpjes. Nu maar eerst lekker relaxen voor je aan de de volgende belevenis begint. Groetjes , Maria

MenM 2015-07-27 12:15:29

Nou Nou Sanne, het wordt eentonig, maar met de rest van de volgers ben ik er ook helemaal stil van. Ik ben ook in Noorwegen geweest, maar dat is toch maar peanuts vergeleken bij dit denk ik. Ik verheug me al op het fotoboek. Op de Argentijnse winter hoef ik me dus niet te verheugen begrijp ik. veel plezier verder.