Terugreis

Indonesië, kuta

Vandaag begonnen we aan onze terugreis... die helaas wat langer duurde dan de heenweg! Eerst de vlucht van Denpasar naar Hong Kong, niks aan het handje. Drie uren wachten in goed gezelschap, ook niks aan het handje. Toen gingen we boarden voor de tweede vlucht. Iedereen goed en wel in het vliegtuig.... vertelt de piloot dat we niet op mogen stijgen vanwege het slechte weer (er was een tyfoon in de buurt bij Hong Kong dat wisten we). Dus tja dat is balen. Na 1,5 uur in het vliegtuig gezeten te hebben, nog steeds aan de gate met zo'n 500 passagiers in een vliegtuig zonder airco (lees: 40 graden...) gingen we dan toch vertrekken. Stonden we op de startbaan, motoren aan.... motoren weer uit!! Hadden we een kapotte motor! Gingen we helemaal terug naar de hangaar, hebben we daar nog bijna 2!! uur gestaan, nog steeds zonder airco met heeeeel veel mensen in een groot vliegtuig, echt niet te harden. Wij zaten helemaal achterin de staart, op 1 na laatste rij.. Dus na bijna 3,5 uur al in het vliegtuig te hebben gezeten voor piet snot gingen we dan toch vertrekken (met een iets minder prettig gevoel!). Nou en daar heb ik me wat... achter in de staart voel je alle windklappen 10x zo hard en met opstijgen was dat niet bepaald een pretje.. eindelijk in de lucht hebben we bijna 8 van de 11 uur turbulentie gehad.. pas toen we boven Europa kwamen werd het rustig... Toen we eindelijk geland waren in amsterdam bleek onze gate ook nog eens bezet te zijn! Dus nou, na een nogal turbulente terugreis waren we eindelijk thuis! op 4 september!

Op teletekst stond (bij ons) 'savonds van tevoren al dat je een vertraging had van 2,5 uur en dan moet er inderdaad wel iets aan de hand zijn. Gelukkig was het het laatste stuk van de reis en en miste je geen volgende vlucht. Altijd het positieve proberen te zien!