Minyip....lekker werm

Australië, Minyip

Tja, vanmorgen vertrokken uit Bendigo, met een comfortabele 23 gr C. Op weg naar Minyip, zon 200 kilometer verderop in de outback. Toen we het dorp inreden, om 11.30, was het al 35 C, en een uur later toen we er (met gierende banden) weer uitreden was het er al 37 C. Een van de locals zei, dat het vandaag zon 43 gr C zou worden, hij adoreerde dan ook airco's. De natuur is inmiddels veranderd in een grote dorre bedoening, zoals het nou eenmaal in de outback hoort. Maar goed, Minyip, wtf is Minyip........wellicht had ik het beter " Coopers Crossing" kunnen noemen, stadje waar de serie " Flying Docters" zich afspeelde, gemaakt in de 80er jaren. Ik zal jullie niet vermoeien met details, dus voeg ik de link toe, vanuit Wikedinges.

We hebben foto's gemaakt van de kroeg waar Vic achter de tap stond, en de verpleegsters werden versierd door de piloten... en koffie gedronken in "Emma's place", verder nog enkele foto's van de omgeving, waaronder enkele foto's van station Minyip CS, en toen als de gesmeerde bliksem weer weg daar. Op weg naar Adelaide, zijn we 100 kilometer verder gereden dan we wilden, om een geschikt motel te vinden. De teller staat inmiddels bijna op 6000. De slechtste outbackweg, is nog altijd beter dan de highways in NZ. En met de Croese-control aan is het lekker rijden.

Onderweg nog een keer terug gereden, om een bord te fotograferen, dat betrekking heeft op een kennis van me, Robert S. Zie foto.
Ook nog gestopt bij een historisch stationnetje, ik hoopte er een mechanische VPI aan te treffen uit de tijd van Herr Flick van de G......, maar trof alleen het station aan.

Ik zeg de groeten... Ria en Ger.

Zzzzzzzzzzzzzzzz :-)

Robert 2016-01-18 08:22:23

Weer een afstand gereden de laaste dagen.coopers crossing ja die klinkte bekend.ik (jeanette) was een flying doctors 'junkie' wat leuk om te meemaken.

sjaak jeanette 2016-01-18 08:32:58

Het spoor zit er wel nog goed in gr jos

jos 2016-01-18 09:15:36

Zelfs de fotoos zien er heet uit! Boh, bijna geen schaduw!

Harm 2016-01-18 16:10:41

Jullie kunnen toch weer zeggen dat je er geweest bent... En Ria, als die piloot uit de serie er niet meer rondhangt is er idd geen reden om langer te blijven! ;-)