Dunedin...tsjoektsjoek.......

Nieuw-Zeeland, Dunedin

Gisteren nog een dagtrip geboekt, eerst 2 uur met de bus door alle highlights van het dorp, en daarna met de museumtrein naar Pukerangi.
De busrit brengt ons langs alle belangrijke gebouwen, en de haven, de steilste weg in Dunedin. Tevens langs enkele mooie panorama's.
Daarna de trein rit:
Enkele gegevens:
Afstand 58 km,
Hoogteverschil 254 meter,
Aantal tunnels 12,
Boogstraal baan soms 1 op 50.
Reistijd retour 4 uur.
Via 9 stationnetjes gaan we het binnenland in, over hoge brugjes, veelal langs een riviertje, we maken weer leuke foto's.
We zijn om 19.00 uur weer terug op de camping.

We weten dat het tegen de kerst aanloopt, maar hebben er ff geen gevoel bij. Komt wellicht door het weer en het drukke schema. Toch maar ff een foto gemaakt bij de kerstboom.

Gr, Ria en Ger.

Dames en heren, over enkele ogenblikken komen we volgens dienstregeling aan op station Pukerangi. Vergeet u bij het verlaten van het station niet uit te checken...... LOL. Wat een prachtige kustlijn zeg, adembenemend!