dag 31

Italië, Radicofani

Dag 31 Buonconvento
Vertrek: 6.15 uur
Aankomst: 15.30 uur
33 km
Vier uur na vertrek beklommen we een heuvel, keken achterom en zagen nog steeds de skyline van Siena. Het landschap is weer veranderd. Heel open. Heuvels met graan. Helaas al van het land. De wolken van de afgelopen dagen waren weggetrokken, maar een stevig windje zorgde voor verkoeling. Kees wilde ook zijn bovenarmen bruin laten worden en stroopte zijn mouwen op. Er valt nog een hele inhaalslag te plegen en hij moet oppassen niet te verbranden.
Na een uur zijn we gaan zitten om te ontbijten: elk een halve meloen en een yoghurtje. Het open landschap nodigde niet uit tot veel pauzes. Dus werden we weer kilometervreters. In Ponte d' Arbia vonden we een terras en hebben een heel uitgebreide pauze genomen. Aldaar kwam Andrea aanlopen en sinds die tijd gaat het er behoorlijk levendig en sociaal aan toe. Andrea spreekt Italiaans, en heeft ons even geholpen met reserveringen bij ostello's.
Buonconvento is een aardig provincieplekje. Mooi om Reinier in een plaats met deze naam te ontmoeten. Hij had wat pech met de trein, vanwege een bosbrand, en kwam pas 21 uur aan. Het was een hartelijke ontmoeting op het stationnetje, en uiteraard was er nog wel wat te eten.

ZKR (zeer kort rijm) PAS JE ZELF OP? MET JE KALE KOP

Els 2016-08-09 19:56:24

ZKR 2.0 In Italieland smeren ze extra zonnebrand

Paul 2016-08-10 10:42:55

Het valt me op dat er nogal eens sprake is van (in mijn ogen) karige proviandering onderweg. Ook hier weer: "elk een halve meloen en een yoghurtje." Maar inmiddels begrijp ik dat er veel meer op het menu staat: "Dus werden we weer kilometervreters."