Dag 25

Italië, Lucca

Dag 25 Lucca
Vertrek: 6.05 uur
Aankomst: 15.30 uur
31 km

Lucca is vol met Nederlandse toeristen met wie wij ons niet kunnen of willen identificeren. Tegelijk besef je dat je maar al te vaak op een zelfde manier hebt rondgelopen door vergelijkbare plaatsen. De hernieuwde kennismaking met Bob was hartelijk en fijn. Het ging helemaal vanzelf. We hebben samen gegeten en Bob trakteerde op ijs.
We vertrokken vanochtend in alle vroegte en zochten onze spullen in het donker bij elkaar. Bart en Janneke lagen nog op bed en vertrokken later. Gevolg is dat ik de oplader van de telefoon en ipad heb laten liggen. Gelukkig kon ik dat hier in Lucca makkelijk oplossen bij de locale mediamarkt.
Nog voor 7 uur gingen we ontbijten met verse broodjes en koffie op de stoep bij een bakkerij. Het openbare leven komt vroeg op gang in Italië. Iedereen loopt af en aan bij zo'n winkeltje. Auto's stoppen even voor een koffie. Je krijgt het allemaal mee.
De tocht van vandaag ging door de heuvels, maar wel weer veel over de weg. Het laatste stuk ging langs de rivier, door een natuurgebied. We liepen redelijk gemakkelijk, waardoor de kilometers onder onze voeten weggleden. in Camaiore stond een hele oploop met ouderen te wachten tot het postkantoor open ging. Het is 1 augustus. Wordt hun AOW dan uitgekeerd?
De ostello in Lucca is duur, groot en wat onpersoonlijk. Ontbijt is wel inbegrepen. We gaan morgen wat later op pad. Bob doet het ook rustig aan, zodat we waarschijnlijk op hem voor gaan lopen.

Heb in een keer al jullie belevenissen gelezen en een belevenis dat is het, lijkt me. Kop leeg en nergens over nadenken, behalve over wat echt nodig is. Daar doen sommige mensen jaren over, al mediterend. Geniet van de tocht en van elkaar.

Marianne 2016-08-02 11:48:22

Ten eerste: Ik vind het natuurlijk heel knap dat jullie dit doen. Als je het verslag leest vergeet je soms dat 30 kilometer echt best wel veel is, en dat het helemaal een opgave is om dat elke dag weer te doen. Ten tweede: ZEVEN UUR OPSTAAN IS NIET UITSLAPEN! Half zes opstaan lijkt me echt een hel. Ik weet dat jullie dagritme een beetje is veranderd maar het komt nog steeds op mij over als gekkenwerk. Ik probeerde vandaag om 9 uur op te staan en dat lukte me al niet (het werd 12 uur). Nou ja. Ieder zijn ding he. Heel veel succes de komende dagen en ik spreek jullie wel weer via de telefoon. xxx

Noor 2016-08-02 15:09:40

Bij het hoeveelste potje met vet zijn jullie?

Saskia 2016-08-02 19:49:59

Ik ben toch best steeds een beetje jaloers over die verse broodjes & koffie. Heb ik hier ook maar ze smaken in mijn gedachten beter op de stoep van een Italiaanse bakkerij.

Els 2016-08-03 15:30:25

Als je liever doorwandelt ipv een dagje rust aan het strand, dan zijn jullie toch al onbewust in n ander universum beland dan vele anderen in hun vakantie... Zet m op!

Vera 2016-08-03 18:22:23

Ik geniet ervan jullie verslag te lezen en jullie te volgen. Wat een buren!