Dag 30

Italië, Siena

Dag 30 Siena
Vertrek: 6.45 uur
Aankomst: 12.30
Stijgen: 460 m
Dalen: 340 m
24 km

Het eerste uur liepen we op met Bob tot aan Monteriggioni (volledig ommuurd dorp op de heuvel. Daar was nog niks open. Wel troffen we de eerder vertrokken Andrea. Bob zette er de pas in, maar omdat Kees een handige shortcut nam, troffen we elkaar weer. Uiteindelijk liepen we samen Siena binnen en zijn we vlak bij de Piazza del Campo gaan lunchen. Bob trakteerde op bier en ging vervolgens op zoek naar een camping of jeugdherberg. Wij hebben ter plekke een kamer geboekt in een hotelletje in de binnenstad, met prachtig uitzicht op de Duomo. Vooral in het avondlicht stond die er adembenemend mooi bij. Wat is Sienna toch een mooie stad!
Kees is dus verantwoordelijk voor de route. Al sinds Zwitserland heeft hij de Gps bij zich en kijkt steeds of we goed gaan en of dingen niet wat handiger kunnen. Soms wil de route nog wel eens een kerkje aandoen met een omweg. Daar gaan we niet altijd voor. Een kerkje minder zal ons niet schaden.
We hebben weer boodschappen gedaan, want qua foeragering was het aan de magere kant vanochtend. We hadden nog een stuk parmezaanse kaas en een halve komkommer. Gelukkig een verassend heerlijke combinatie! Bob had nog koekjes en die waren ook welkom.
Het was nog even onzeker, maar niet langer. Morgen komt Reinier. We hebben met hem afgesproken in Buonconvento. Ik verheug me er zeer op.

Het lijkt een stuk drukker op jullie pelgrimspad. groeten aan Reinier.

Saskia 2016-08-06 21:16:35

Fijn dat Reinier een paar dagen gaat mee wandelen. Veel plezier!

Eveline 2016-08-06 22:35:38

Ik zal je reisverslag ook aan de Schotland expeditie van Rob laten lezen. Die komen aanstaande donderdag terug van slechts 16 dagen. Waarschijnlijk is hun trip (270km) met minder kerkbezoek , lagere temperaturen, makkelijkere taal? Jullie volgende trip! Ik geniet van de verslagen en foto's.

Paul 2016-08-07 00:32:14

De laatste grote stad van jullie reis voor Rome! Overigens een stad met ook voor Annet en mij veel herinneringen. Ik weet niet of ik je ooit verteld heb dat ik in Siena zo onder de indruk was van de stad en zijn cultuur, dat ik juist daar definitief heb besloten middeleeuwse geschiedenis te gaan studeren. Overigens wat jullie vorige onderdak betreft: Zo dwingend heb ik zelf nergens een refugio meegemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat Kees zich daar heel ongemakkelijk bij voelde. Het zou mij ook niet erg liggen en ik zou er recalcitrant van worden (waarom verwondert jou dat niet?) en ik weet zeker dat mijn Australische wandelmaat echt zou zijn gaan muiten.

Gerhard 2016-08-07 13:10:44

Leonard en Kees, Reinier is in aantocht hoor. Willen jullie hem morgen niet meteen 40 km laten lopen want hij heeft vandaag de hele dag gezeten, de spieren zijn nog stram! Petje af voor jullie doorzettingsvermogen al die weken en ook voor dat van Reinier, die er niet voor terugschrok om naar een obscuur oord in midden-Italie af te reizen om jullie pelgrimage van vers bloed (en een nieuwe lakenzak) te voorzien. Veel plezier samen!

MJ 2016-08-07 19:38:23

Leuk dat Reinier aansluit.