Dag 5

Italië, Pavia

Dag 5 Aosta
Vertrek: 8.30 uur
Aankomst: 18.30
Stijgen: 90 m
Dalen: 1980 m
30 km
Het begon met regen (vele uren) en eindigde met zon (half uur). Tussendoor hebben we honderden reuzenslakken proberen te ontwijken. Hetgeen meestal is gelukt. Als er toch een krak klonk onder onze voeten, dan dachten we aan Noor, die dat zo zielig vindt. Verder weer twee murmeltieren gezien, waarvan Kees wil weten waarom ze louter boven de boomgrens leven. Geen idee.
De regen hebben we goed getrotseerd. Eerst nog met de regenjas aan, maar dat is al snel warm en benauwd. Omdat er niet zoveel wind was, was een pluutje eigenlijk wel voldoende.
We zijn nog niet eerder zo uitgeput geweest. Het was dan ook behoorlijk ver, en we moesten bijna 2000 meter dalen. Op het laatst kreeg ik last van mijn rechterknie. Na een douche in hotel Belle Epoque voelt het alweer okee. Beetje oppassen, want we kunnen geen blessure gebruiken. Ik loop met een stok. Dat helpt wel. Al is het een flutstok die steeds weer inschuift, en eigenlijk iets te kort is.
De pizza in Aosta laat zich smaken. En het ijsje daarna ook. We zijn moe. We gaan slapen. Het leven van een pelgrim is geen sinecure.

Respect, dat was een heel,eind naar beneden en ook nog behoorlijk steil zo nu en dan.

Hans en Lucie 2016-07-24 18:43:31

Kortom, dit was een slakkengangetje met een dalingspercentage van zo'n 6,6 %. Heftig voor de kuiten.