Dag 13

Italië, Pavia

Dag 13 Pavia
vertrek 6.45
Aankomst 12.30
17 km

Vandaag was een makkie. We komen helemaal bij. Maar 4 uur lopen naar Pavia voornamelijk langs de rivier Ticino, die iets verderop in de Po uitmondt. Twee keer uitgebreid uitgerust op een terrasje ( het tweede was ook daadwerkelijk open). Daar een kopje koffie van het merk Janko genoten. Omdat de onzekerheid over het lot van de boer-zoekt-vrouw-boer Janko niet te dragen was heb ik de dataroaming aangezet en met Griekenland geappt. Het antwoord van de dames kwam per omgaande. Janko is gelukkig bij zijn Esther.
Toch kunnen we niet helemaal voorbij gaan aan een klein minpuntje van deze dag: we zijn opgegeten door de muggen. Het wemelde er van en niets kon ze stoppen. We liepen alle drie constant wild om ons heen slaand over het pad.
Eigenlijk waren we van plan wat uit te slapen, maar dankzij de dekselse Duitse dames waren we toch vroeg uit de veren (van Kees mag ik het woord 'dartel' niet gebruiken; net als 'verkwikkend', dat kan ook al niet).
Overigens: geïnspireerd door de nabijheid van het Duitse cultuurgoed hebben we gisteren (met Bob) 'Du' van Peter Maffay gezongen. Uit volle borst. Heerlijk. En daarna ' hast du etwas zeit fur mich, dan singe ich ein lied fur dich...'. Voor de dartele Duitse dames is Pavia de voorlopig laatste etappe. Volgend jaar lopen ze van hier naar Lucca.
In Pavia hebben we het luxe gedaan en een wat duurdere hotelkamer genomen tegenover de Duomo. Er blijken nauwelijks hotels in Pavia binnenstad en we hadden geen zin om nog verder te lopen. De pelgrimsopvang gaat pas om 4 uur open en nu liggen we heerlijk in onze airco kamer te relaxen.
Om 19 uur gaan we met Bob een pizza eten.

'Du' van Reinhardt May? Was ich noch zu sagen hätte: 'Du' bist verrückt. Peter Maffay sollst Du beduhlen! Gerhard: geef Leonard van katoen!