Terug thuis

Zwitserland, Lausanne

Zaterdag morgen vertrekken we via het meer van Genève, het is opgehouden te regenen. Nu en dan komt de zon zelfs tevoorschijn. Het gaat vlot, we hebben meewind, soms zelfs wat te veel.
In Epinal gaan we de nacht doorbrengen. De ganse dag was het rustig weer, 's nachts was het anders. Een kleine storm kwam over ons heen, geen oog dicht gedaan van het schommelen door de wind en het tokkelen van de regen op het dak.
De volgende morgen terug wat zon tussen de dondkere wolken en trekken we gezwind verder. In Luxemburg nog goedkoop tanken en rond 17u zijn we zondagavond veilig terug thuis.
Door het slechte weer de komende weken hebben we besloten de reis wat in te korten en niet via Oostenrijk terug te keren.

Bedenkingen van de reis

• we hebben veel mooie plaatsen gezien maar weinig een 'WOW' gevoel gehad.
  • Italië is een ongelooflijk druk land, met hun scooters voelen ze zich heer en meester in het verkeer
  • er is veel armoede in het noorden, veel bedrijven zijn gesloten en staan te vervallen
  • de streken waar we geweest zijn, zijn vrij duur
  • buiten campings zijn er weinig mooie camperplaatsen met voorzieningen.