Trujillo, Moorse nederzetting

Spanje, Trujillo

Frisse nacht, zonder verwarming (gas sparen) en net voldoende gas om onze koffie te maken. Nu wordt het wel echt tijd dat we werk maken om onze gasvoorraad aan te vullen. Via een LPG app vinden we een pompstation op onze weg. Portugal en bergen komen dichterbij.
We gaan naar Trujillo (mijn tong slaat telkens in een knoop). Een klein stadje met een grote geschiedenis. Een tocht van terug een 100km.
We gaan ons parkeren op een camperplaats vlak naast een arena. Het kasteel, bovenop het granieten heuvel domineert het stadsbeeld.
Kleine pittige helling op en we komen zo op een prachtig stadsplein met verschillende oude gebouwen met een grote geschiedenis.
Het is terug middag, kerk en kasteel sluiten, alles komt tot rust (siësta!).
Restaurant op plein opgezocht en van een lekkere maaltijd genoten. We laten ons naar beneden bollen en gaan dan ook maar even rusten.
Rond 16u terug naar boven en de wandeling naar het kasteel aangevangen. Mooi, boeiend, we komen op de hoogte van de ooievaarsnesten en zien zelfs de jongen liggen.
Voor € 1,5 kan je hier het kasteel bezoeken. Steile (gevaarlijke) trappen brengen ons gans boven naar een fantastisch uitzicht. We zien kilometers ver, dat was de reden waarom de Moren hier een vestiging hebben gebouwd. Zo konden ze al van heel ver de vijand zien aankomen.
Voor ons geen vijand, maar nog een bezoek aan de hoofdkerk met een eigen museum.

De volgende morgen vertrekken we rond 10u naar onze volgende slaapplaats. Nu een camping in Caceres.
We hebben alle tijd, het is maar een rit van een 50km. Je moet natuurlijk wel jouw GPS instellen op het juiste adres. Gevolg, we zitten op de foute autostrade die ons helemaal naar het zuiden brengt en dat is nog niet de bedoeling. Dus na 15km een afslag kunnen nemen en terug naar Trujillo.
Nu zitten we op de juiste weg.
De camping ‘Ciudad de Caceres’ is een luxe camping. Elke plaats heeft zijn eigen douche en toilet op de staanplaats, dat hebben we nog nergens gezien.
We hebben hier alles wat we wensen (ook goede WIFI) en gaan hier even tot rust komen.
De volgende rit is richting Portugal via een N route de bergen in. (geen autostrade meer). Na ons vorig bergavontuur hebben we een beetje genoeg van haarspeldbochten en steile hellingen. We zien wel wat het wordt en genieten nu van de rust en de luxe.

als je dat zo ziet , dat is pas genieten ... en het is ook leuk je reisdetails te lezen ! en ook mooie foto's , het zullen mooie herinneringen blijven !