Covid 19 bepaald onze reisplannen

België, Lokeren

We hadden dit jaar een mooie reis geplant naar Griekenland via Italië. Terwijl we aan de voorbereiding bezig waren (maart 2020) kwamen de signalen door dat dit niet mogelijk was door Covid 19.
De grenzen werden gesloten en de camper moest blijven staan.
Van zodra te grenzen richting Frankrijk open gingen zijn we voor een 7 weken naar het natuurgebied La Brenne in de Limousin. Rust en veel fietsen in onze eigen bubbel.

Griekenland zal niet meer voor dit jaar zijn, wel Italië.

Na enkelen dagen plannen en zoeken op de kaarten, hebben we een mooie route uitgestippeld (met dank aan Erik G.) door het Jura gebergte, over de Alpen richting Pisa en via binnenland terug. Het lot en de GPS bepalen waar we overnachten.

We hebben net voldoende diesel om Luxemburg te bereiken, we gaan daar goedkoop diesel en LPG inslaan. De GPS stuurt ons net voor Luxemburg richting Frankrijk en voor we het beseffen rijden we Frankrijk binnen en zijn we Luxemburg voorbij.
Dus tanken in Frankrijk in Aumetz, zelden zo een triestige plek gezien.
Diesel getankt en nu kunnen terug rustig verder richting Nancy.
Even voorbij Nancy een rustige camperplaats gevonden (aan de Moezel)voor de eerste nacht. Gratis met stroom en water.
Richardménil is een klein dorpje met 2 restaurants. 1 is de zaterdag gesloten (?) het ander is een gastronomisch restaurant. Dat gaan we even links laten liggen, we hebben nog niets te vieren.
Dan maar terug naar de camper, in de diepvries zit er nog de bekende Chinese kip van Christine.
Het was mss niet gastronomisch maar toch heel lekker.

Geniet ten volle en vooral van de gezonde buitenlucht. We leven met jullie mee.

Irene 2020-09-08 13:13:53

Ja, Longwy is Luxemburg niet, nietwaar. GPS is een prachtig hulpmiddel maar blindelings volgen is nooit OK.

Erik G. 2020-09-08 13:31:27

Het is daar precies ook frisjes, aan de foto's te zien. Maar jullie rijden de zon tegemoet niet!!!!

Janneke 2020-09-08 13:53:26

oo, wat gezellig jullie te horen en te horen waar jullie zitten ! we volgen jullie graag , en een warme knuffel voor onderweg he