Over de Alpen naar Lago Maggiore

Italië, Feriolo

De zon komt er door, ideaal weer om de bergen in te rijden.
De kaart of GPS maakt het me niet echt duidelijk wat de beste route is om door de Alpen te rijden. In de bergen ben ik geen held en wil dus niet de kleinste wegen berijden. Mijn copiloot heeft wat moeite met het kaartlezen, GPS wil via de Simplonpas. Is volgens mij een omweg om naar Turijn te rijden. Toch volg ik terug gedwee de GPS. Die staat trouwens ingesteld met ‘gemakkelijke route’. Dus het moet voor de camper te doen zijn.
Het was spannend, de motor doet het schitterend, de haarspeldbochten nemen we vlot. De hellingen van 10% rijden we zonder probleem (in tweede). Bijna op de top (2000 meter) nemen we even een rustpauze om het zweet van de handen te wassen.
Maar we gaan door en komen na een lange afdaling in Italië. Dat merk je onmiddellijk aan de slechte staat van het wegdek. Passeren de grens zonder probleem (grenswachter had meer interesse in Facebook).
Via de app vinden we snel een camping aan het Lago Maggiore met de mooie naam ‘Orchidea’.
Alles is hier aanwezig en de corona maatregelen worden hier zeer strikt opgevolgd.
Het terrasje met zicht op het meer heeft een lekkere betaalbare kaart. Hier blijven we even.

Wat een mooie foto's van een prachtige omgeving. Geniet er maar samen van en veel reisplezier.

Chantal 2020-09-08 19:17:21

Wat een straaltje zon toch doet.... Onmiddelijk heb je die vakantiesfeer met de mooie foto's buiten op een terrasje. Laat het jullie smaken en geniet ervan! Blij te kunnen mee genieten 😉

Nicole 2020-09-08 23:38:00

Italië heeft toch een fantastische vakantie-uitstraling, de bergen, het groen, het water...

greet 2020-09-08 23:54:29

Die laatste foto had ik nog niet gezien.... DAT WAS DUS GENIETEN 👍

Nicole 2020-09-09 13:50:04

Mooie natuur , straaltje zon en lekker eten, dat is vakantie !

Irene 2020-09-10 07:45:19

Wat een mooie beelden, gezellig tafelen in schoonheid, stralende glimlach, samen buiten wat wil je meer? Christine, we hebben je echt gemist maar jouw locatie was wel veel mooier en het ziet er ook gezellig uit, doe zo verder en wij spioneren mee, merci

Brigitte 2020-09-10 09:44:32

Leuke foto’s, blij dat je ons reisgenoot maakt ... Wij zijn pas terug van een paar dagen Limburg. Ook mooi hoor!