Tussenstop voor bezoek aan Granada

Spanje, Fuente de Piedra

Via de A92, een mooie weg, verlaten we Sevilla en zijn nu op weg naar Granada.
Onze keuze is gevallen op een camping in de buurt van Antequerra (half weg), een dorpje Fuente de Piedra, gelegen aan een lagune.
We vinden vrij vlot de camping, rustig gelegen, net buiten het centrum. We springen op de fiets en willen de lagune gaan bezichtigen, het is nogal heuvelachtig, terug veel wind, vuile weg. We zien in de verte de lagune liggen, ziet er vrij mooi uit, een spoorweg verhindert ons om dichterbij te komen, dan maar verder fietsen. We komen in het volgende dorp, steil naar beneden, dat moet de goede richting zijn, we zien 'Calle de laguna ', kan niet anders dan dat baantje ons naar de lagune brengt. Terug een spoorweg die ons niet doorlaat, in gans Spanje kom je dat niet tegen, hier nu net wel. We zien dus terug de lagune in de verte liggen, we hebben geen zin meer om nog meer kilometers rond te rijden en beslissen terug te keren.
Trouwens we hebben al veel flamingo's en andere watervogels gezien in prachtige wateren, mss worden we ook wel een beetje moe van al die prachtige dingen die we op deze reis al gezien hebben.
We gaan eten in een lokaal restaurant, geen ander woord dan Spaans spreken ze hier, gelukkig hebben we onze handen en voeten, het was lekker.