Eerste lessen geleerd.

Spanje, Logrono

Een reis naar Portugal vraagt wel wat voorbereiding.
De camper moet goed in orde zijn en dat hadden we nu net een beetje over het hoofd gezien. Een controlerit naar Zeeland oosterschelde was blijkbaar niet voldoende.
Woensdag 12/03/2019 op de middag vertrokken uit een regenachtig kil België. Gedurende de ganse weg enorme wind, ook daar moet je leren mee omgaan. Soms geraakten we bijna geen vrachtwagen voorbij, aangezogen door de 'slipstream'. Niet prettig rijden, een gemiddelde van 80km halen we. Gelukkig geen regen of hindernissen onderweg.
We hadden een vlotte rit tot in Bordeaux, komen op een camping net na sluitingsuur en kunnen er niet meer op. Slapen dan maar op de parking, zonder elektriciteit aansluiting. Wat merken we, de huishoudbatterij doet het niet meer, dus geen stroom - water. Niet aangenaam!!! Op dat ogenblik begeeft ook mijn batterij van GSM en ontdek ik een lek aan de waterkraan. Het valt dus allemaal een beetje tegen :-((. De volgende maal moeten we dus alles een beetje beter controleren voor we vertrekken.

De volgende morgen direct naar een herstelplaats voor campers. Snel gevonden en na een goed uurtje hadden we een nieuwe batterij. Via ons zonnepaneel werd die goed opgeladen.
Vol goede moed terug op weg naar Biarritz en zo naar San Sebastian. We voelen ons hemel te rijk met onze nieuwe batterij en het lek dat ik ondertussen heb kunnen herstellen. We hebben zelfs geen campings meer nodig en slapen op camperplaatsen zonder stroom.
Via mooie Spaanse wegen rijden we vlot naar Pamplona onze eerste grote stad in Spanje. Een kronkelijke steile binnenweg brengt ons in een klein dorpje met een bron. Lekker fris water, hier slaan we onze watervoorraad op. We staan net buiten de stad op een prachtige camperplaats (buiten het seizoen met 21 wagens, nogmaals een bewijs dat als je goede faciliteiten aanbied de toeristen vlot komen). Via een prachtig fietspad rijden we recht de stad in.
Pamplona mooie studentenstad in de volle zon (zelfs een beetje teveel van het goede). Kathedraal niet te bezichtigen op een zaterdag. Jammer zag er mooi uit.
S'avonds in een typisch spaans restaurant gaan eten. Een gans menu, 3 gangen met fles wijn, water voor €17 de man. Lekker maar veel te veel :-))

De volgende moregn (zondag 17 maart) rijden we naar een camping in de buurt van Logrono. GPS stuurt ons de bergen in, van 100 meter hoogte naar 1200 meter. Een echte uitdaging voor de camper, sommige stukken in eerste versnelling, de rest in tweede. Geen kat te bespeuren. Gans bovenaan, een klein dorpje met een doodlopende weg, Waze via gsm Christine stuurt ons nog verder de hoogte in via een verharde weg. Dat doen we echt niet!!!. We keren dus op onze stappen terug en rijden de ganse weg terug (met het zweet in onze handen). Door de spanning hebben we zelfs geen foto's genomen van het hooggebergte.
Dan maar andere camping gezocht via een vlotte weg en zo staan we hier na bijna vier dagen reis op een eerste camping met elektriciteit en WIFI.
Camping La Playa in Logrono. Klein, duur maar proper en vlak bij het centrum van de stad.
We laden onze fietsen uit en gaan de stad bezoeken. We blijven hier twee nachten (om een beetje uit te rusten van onze avondturen).

Hallo reizigers, 't was weer spannend... maar alle begin is moeilijk he , toch van genoten zie ik , leuke foto's ik kijk uit naar meer... Als Santo Domingo de la Calzada op jullie reisweg ligt moet je even de pelgrimskerk bezoeken daar zitten 2 levende hanen op het hoogzaal... zoek het verhaal maar eens op. Burgos is ook de moeite om eens even van wat cultuur te genieten, geniet nu nog maar van de zon en de natuur. Lieve groet Nicole

Nicole 2019-03-17 17:23:02

Wat een verhaal ! Maar goed dat jullie je handige Harry meehebben !

Michèle 2019-03-17 18:37:46

Hey reizigers, Op de foto's ziet het er alvast vakantie uit. Zorg na jullie spannend start ook voor voldoende ontspanning he. Onthaasten he!!! Mooie natuur precies. Dat is toch super genieten niet. Die uitzichten, die natuur. Stel het wel !!!

Janneke 2019-03-17 19:22:27

Good day, good evening to Belgium, here radio Eksaarde Wat een verhaal reeds al! En tis nog maar het begin. We zitten hier in de regen en vandaag zelfs sneeuw. Zoals je voorspelde zijn we toch een beetje jealous... Die vrijheid is toch onschatbaar genieten maar van elk moment. En niet alle steile bergen en zijwegeltjes volgen. Hopelijk tot snel nog eens Bob