Aan de voet van de Torre Pendente

Italië, Pisa

Het is al vrijdag als we Levanto verlaten, terug via de SS1 rijden we richting Pisa.
We komen langs de gekende marmersteengroeven van Carrara. In de verte zien we de witte steengroeven, de bergen worden hier gewoonweg 'opgesoupeerd'. Je krijgt hierdoor toch wel vreemde zichten van uitgekapte bergen. Langs de weg staan de gigantische witte marmerblokken, klaar om verzaagd te worden.
We rijden langs de kustweg. Kilometers appartementen en hotels. Wat moet het hier druk zijn in de zomer.

In Livorno, grote havenstad met tal van cruises die naar Firenze komen, vinden we een camping. Niet de properste en met een gesloten mooi zwembad, maar gelegen aan het strand en de bus naar Pisa stopt zo goed als voor de deur. We gaan hier nog enkele dagen genieten van het mooie weer.
Het strand is hier mooi, kilometers lang met duizenden ligstoelen, in het seizoen moeten het hier massa's toeristen zijn. Nu valt het nog goed mee.
‘s Avonds genieten van een lekkere pasta op het strand. De muggen zijn hier ook aanwezig. Nog een korte wandeling langs het water terug naar de camper en morgen naar Pisa.

Indrukwekkend... De foto's aan de Rivièra vind ik mooier gezelliger!

Nicole 2020-09-20 11:18:47

Interessante uitstap

Irene 2020-09-20 12:01:32

We kijken steeds uit naar jullie verslag! Leuk te lezen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben!

Kaat 2020-09-20 13:52:48

Leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's. Nig veel plezier