Mini

Frankrijk, Créon

Toch nog een miniblog, want ik moet de week nog terugblikken.

Woensdag heb ik de monumentale en levendige stad Bordeaux aan de modderige Garonne doorkruist. Wederom in de voetsporen van St. Jacques getreden. Twee stempels laten zetten en de 114 meter hoge Flêche de St. Michel beklommen tot 47 meter. Bijzonder waren de gehelmde kleuters op de stepbaan, de fietsvinotheek, het waterplein en de prachtige boulevard langs de rivier. En het is een fietsstad. Vanaf de camping op 9 km, helemaal bewegwijzerd over fietsroute.
Gisteren verder over fietsroute naar Créon, de ontmoetingsplaats met Harry. Tegenliggend NLfietsgezin met fietskat in kooitje op fietskar. Hier op de camping staan 2 Engelse vrouwelijke fietskampeers met kleine tentjes. Eentje is 84 jaar! Ik zie ons dat nog wel doen , Jane (B).
Nu pas mijn 1e E-boek uit. Elizabeth Gilbert, Het hart van alle dingen. Een veredelde keukenmeidenroman.
Bij Maud coiffures heb ik mijn haar laten doen.

WEEK 5 TERUGBLIK 297 KM TOTAAL 1968 KM
Onbetwiste hoogtepunten waren Aubeterre en de ontmoeting met Geke en Marinus. Veel wijngaarden. 3 rustdagen. 4x camping. Het weer is sinds de regen in Tours niet stabiel. Toch verder weinig regen gehad.

Dag Greet, probeer je zoveel mogelijk te volgen 80% gelezen. Terugdenkenkend aan wat me is bijgebleven schreef je in het begin wat meet feitelijk en lijk je nu vooral te genieten van de verschillende en bijzondere mensen die je ontmoet. Klinkt allemaal erg positief wat je schrijft, genietend. Inmiddels is mijn verlof ook ingegaan en zitten we heerlijk op 'ons' eiland Schiermonnikoog. Hartelijke groet en veel fietsplezier samen komende tijd.

Fokke 2014-07-11 21:00:57

Greet, ik zal de verhalen (voorlopig) wel missen, het eerste wat ik 's morgens doe bij een kopje koffie is het reisverhaal lezen. Heel veel (fiets) plezier samen met Harry. Kan ik het ook even rustig aan doen, nu Harry op vakantie is.