Wat een reis!

Nederland, Wormerveer

Oke, Maud riep mij om 06:45 uur. Ik werd helemaal blij wakker. Dat appte ik naar Mies dat ik zo’n leuke groep had. Ze reageerde alleen raar dat ik niet vóór 07:00 uur mag appen met zoiets. Daarna zeiden ze de hele dag niks tegen me. Vond ik wat vreemd.

We gingen ontbijten na het douchen en Maud hielp me nog met het spuitje schoonmaken van mijn medicijnen. Ik had karnemelk, maar na 1 slok wist ik wel weer dat die niet te doen was zo vies dus omgeruild voor water en druifjes. Eerst tanden poetsen. Ze wilde mijn koffer al in de bus doen Maud, maar ik moest mijn oplader en tandenborstel nog erin doen, neeeeee nog niet nergens aankomen, volgende moment kwam ze mijn kamer binnen en zei ze ik houd mijn handen op mijn rug raak niks aan. Het was weer zover met mij.

We reden om iets na 08:00 uur al weg bij Center parcs vandaan. Een rit van 12 uur, want we hadden 2 stops. 1 om te plassen en 1 om te lunchen. Net wel heel spannend toen ik naar de bus ging voor flesje ophalen was te spannend oversteken zonder begeleiding dat moet niet. Vond ik te eng. Te moeilijk.

Er zijn wel heel veel mensen op de weg richting België en Nederland dacht ik.

Vanaf Antwerpen naar Maarssen was alsnog te ver zonder wc stop. Zat hem te knijpen steeds en dan hobbel in de weg met volle blaas. Ik heb de hele vakantie nog nooit zoveel achter me kaar geplast als toen ik het moest ophouden vanavond. Heel gedoe met betalen weer voor de wc met pinpas. Zat allemaal diep in mijn tas.
Vertraging hadden we aan het eind. Het ging zo soepel en ik heel ontspannen hele rit. Ik voelde geen spanning. Ik ben niet overprikkeld geraakt de hele vakantie, had het af en toe wel moeilijk en 1x in de war, omdat woensdag zo’n lange dag was. We stonden in de file bij Brussel en dat ongeluk duurde zo lang dat we moesten omrijden en dat Maud ging spookrijden, omdat dat moest. Er gebeurde altijd iets als Maud reed, haha en toen we moesten omdraaien bij Brussel vanwege een ongeluk zei de groep tegen mij gelukkig zaten we niet op die lange aanhangwagen met de busjes, want die kon niet makkelijk keren en spookrijden.

Weer nieuwe woordjes geleerd: Fermee is verboden en ferme is boerderij zei Maud. Ingewikkeld en Caja zei iets over de airfryer schoonmaken met water en afwasmiddel in de bak en dan op 180 graden een kwartiertje laten draaien dat werkt beter dan met de hand afwassen. Als tip. Wat zij doet. Nu niet tip van mijn moeder.

We aten nog bij de Mc donalds in België waar we gingen splitsen de busjes ene naar Maarsen en andere naar Eindhoven. Ik wil ook wel naar Eindhoven. Fijne ervaring daar gehad. Ik deed het chocolaatje van het chocolademuseum opeten in het busje op de terugweg in de middag net als Gerda altijd deed als ze terugreed van Frankrijk. Dit was mijn toetje van de Mc donalds. Ik vond de tumtummetjes erop wat minder de rest van chocolaatje wel lekker de nootjes, want als ik thuis kom mag ik niet zomaar meer buiten mijn eetschema om eten.

Pas om 20:45 uur ben ik thuis gekomen, want we stapten in, tot volgende week tegen Wouter zeggen, haha, dan gaan we weer 😁 dat vond ik leuk. Hij zei tot de volgende keer.
Bij instappen in de auto van mijn ouders verloor ik het puntje van mijn vlaggetje en waren al onderweg en kon niet vinden in de auto. Was paniek, want hij is me zo dierbaar en toen ging papa terug naar de parkeerplaats en daar lag hij nog op de grond. Mijn moeder weer een hartverzakking rijker en terug in mijn kamer begon mijn been te trillen en voelde ik dat ik moest huilen. Het was weer zo moeilijk moest ik koelbox open maken, maar wist niet hoe het moest en Maud hielp mij met alles op vakantie. Nu moest ik alles weer zelf doen. Ik gaf aan mijn ouders, want het was voor mij teveel. Ik kon het niet. Eerst thuiskomen.

Bij de evaluatie straks haha: Als deze begeleiding weer op vakantie gaat gaan nu wij met de groep vrijwillig mee. Niet andersom 😍

Kortom: friese mensen kan ik niet verstaan, mensen uit brabant zijn heel aardig en leuk, maar ik wil weg bij Mies, want nu is de kloof tussen Mies en Autitravel wel heel groot nu ik thuis gekomen ben. Weet niet of ik nog kan wennen en mijn vrijheid kan opgeven wat ik had op vakantie en thuis weer opgesloten zitten in mijn kamer en Maud zei dat ik rustig wordt van zwemmen, dat ik de hele tijd giechelde en toen ik op en neer zwom werd ik stiller zoiets. Dus zwemmen heb ik erg nodig om te ontspannen, maar dat wist ik al, dan beginnen mijn ogen te glinsteren zeiden mensen al vaker tegen mij, helemaal geweldig deze vakantie!

Wat een mooie herinneringen weer Eva En wat jammer dat het zo snel weer voorbij is. Ook een heel lief berichtje achter op de foto geplakt. ,de grappenmaker van de groep’. Dat geeft wel aan hoe leuk je het hebt gehad.

Papa 2023-07-01 14:26:36

Ja we hadden wel even pech met die drukte op de weg en die lange file, moest je nóg langer stilzitten. En dat was gek: tegen het verkeer in rijden. Toen duurde de vakantie ineens wel wat langer. Maar helaas is de vakantie nu toch echt voorbij en moesten we afscheid nemen van die super leuke en gezellige (ja, Brabanders praten misschien raar maar de Brabantse gezelligheid was er ook) groep. En die groep was ook zo leuk omdat jij erin zat Eva! Jij zorgde voor een flinke dosis grappen en vrolijke energie. Hopelijk was het een mooie ervaring die voor herhaling vatbaar is. Voor mij was het de eerste keer met Auti Travel maar ik ga nog vaker mee hoor. We hebben het samen zo leuk gehad! (Misschien kan ik volgend jaar dan rustig een boekje lezen en een spelletje ook een keertje winnen... grapje haha)