Spannend spannend spannend

Nederland, Wormerveer

We hebben een rondje gemaakt!
Van Wormerveer naar Alkmaar via de snelweg en terug langs het water. Zie het kaartje. Een mooi rondje. Maar te groot om te steppen!
Ja maar waarom waren we in Alkmaar haha.

Ik ging met mijn nieuwe dagbesteding begeleidster Gabrielle naar de voorstelling van het boek het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht. We moesten even verder lopen voor een parkeerplek want alles stond vol. De kaartjes ging ze ophalen bij de kassa. Nu moest je van te voren je qr code en je id kaart laten zien maar goed dat ik hem bij me had. Daarna gingen we een drankje halen. Ik had appelsap en verwarrend op het kaartje stond inclusief drankje maar dat was voor het drankje achteraf de voorstelling. Niet voor ervoor. Nu moest ze wel betalen.

We zaten op een rustig plekje te wachten en in de hal was nog een expositie maar ik heb niet goed gekeken. Wel in een flits. Allemaal kunstwerken door jongeren gemaakt die in het papageno huis wonen. Als ik dat zie wil ik er ook altijd bijhoren.

De voorstelling begon om 20:15 uur tot 21:45 uur toen was het pauze. Voor de pauze was het al duidelijk wie de hond had vermoord en ik vond de ruzies met zijn ouders heftig, maar na de pauze werd het spannend want toen ging hij naar Londen in zijn eentje. Ze bootste overprikkeling na in het station en hij lag constant van teveel prikkels op de grond. Die is wel herkenbaar van Utrecht Centraal en Schiphol denk ik. Daar was het ook altijd zo druk struikel je over allerlei koffers en tegen mensen aan botsen. Ja hij praatte soms zo snel met zijn uitleg over wiskunde en de ruimte dat ik daar makkelijk overprikkeld van kan raken. Ik heb niet alles gesnapt hoor. Wiskunde is heel moeilijk.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden allemaal, hihi. Dit heb ik meegemaakt en om 23:00 uur gingen we weer weg. Werd ik teruggebracht naar huis en ze deed weer fout voor morgen hoelaat ze me ophaalt. Ik moest weer verbeteren. Morgen gaan we zwemmen en was eerst nog niet duidelijk of het geregeld was met me PGB. Maar ze had gebeld in de pauze naar haar baas en we mogen zwemmen.

P.S. Ja dat doe ik ook denk ik vaak. Op de grond liggen als ik overprikkeld ben. Die herken ik wel.

Goedemorgen Eva Gelezen hoor. Groetjes van de tantes uit Enschede

Tante Angela 2021-09-30 09:24:17

Leuk! Fijn dat Gabrielle dit met je heeft gedaan!

Nicky 2021-09-30 10:53:24

Weer een mooi verhaal eva. En goed dat je met Gabrielle kan gaan zwemmen.