Met pech onderweg

Nederland, Baarschot

Dat was lekker wakker worden na het zwemmen. Ze kwamen me om 08:00 uur roepen, maar ik sliep nog. Na het douchen gingen we ontbijten gezamelijk en ik had net als in Eindhoven 2 broodjes met pasta en pindakaas met hagelslag en als drinken karnemelk want ik dacht dat krijg ik vanmiddag niet dus drink nu maar. Nog even tanden poetsen en rusten gingen we om kwart voor 10 naar Toverland. Eerst een pilletje genomen.

Maar hoop kabaal midden op de snelweg kregen we een lekke band. We moesten allemaal met hesjes aan in de berm wachten en de begeleiding belde de wegenwacht die ons al heel snel weer wegsleepte van de snelweg naar het NH hotel in Veldhoven. Hier moesten we een uur wachten tot iemand van het busbedrijf de band kwam maken. We dronken hier wat. Ik dronk warme chocomelk en een koekje en we speelden wie is het met Laura een andere deelnemer en later nog memory. Ik had al 4 kaartjes gewonnen en anderen speelden pim pam pet en het onderwerp was drugs met de letter a en ik zei amfetamine.
Toen moesten we stoppen, want we konden verder rijden om kwart voor 12 richting Toverland. Langs Eindhoven kwamen we om één uur aan in Toverland en de parkeerplaats heel leeg.

We kregen in Toverland allemaal een toegangskaartje die we moesten laten zien om stebeurt en liepen naar binnen. Het eerst in de houten achtbaan en een begeleidster liep wel mee met me naar de ingang maar ging er niet in. Ze wachtte buiten weer. Die ging hard die achtbaan.

Daarna gingen we een broodje eten. Om half 2 ongeveer. Sommige patat, maar ik had geen trek in pizza of patat tussen de middag. Ik had een meergranen bol met een bekertje fruit en sinaasappelsap. Dat was lekker. Ze liep mee naar de wc wat ik fijn vind want ik durf niet alleen te lopen.

Met Daphne begeleidster ging ik in de waterbaan. De andere stonden al eerder in de rij dus zaten niet in ons bootje. Achteruit was eng. Helemaal nat en daarna gingen we klauteren door de grote speeltuin boven ons.

Nu gingen 2 deelnemers zelf door het park en ik bleef bij begeleiding we liepen door het park en gingen in de Toverland piranha. Zo heet die niet maar ik weet niet hoe ik anders moet omschrijven. We gingen er 2 keer achter elkaar in met zn allen.

Ik probeerde wel aan me schema te houden met drinken en naar de wc. Keek steeds hoelaat het was.

Er was ook weer een glijbaan met rubberbootjes die heel snel naar beneden gingen zoals in Duinrell. Ik ben er 3x zelf vanaf geweest!

Als laatste gingen we nog in de houten achtbaan. Ik 3x en anderen tientallen keren. Ik durfde er niet zelf uit te gaan zelf uit lopen toen kwam begeleidster en die vroeg of ik eruit wilde. Ik: jaaaaa en sprong eruit. Ze had me gered.

Jammer dat er geen ansichtkaartjes nergens waren. Dit was wel een leuke dag en niet overprikkeld geraakt. Het was heel rustig in het park. Weinig mensen. Iedereen vond Toverland leuker dan de Efteling.

Na Toverland aten we bij de La Place. Ik had pasta bolognese en cola omdat het donderdag is en op donderdag drink ik cola. Ik had na Toverland weer zin om te gaan zwemmen. Tegen acht uur in de avond waren we weer bij het huisje en had ik 147 foto’s om op me reisblog te zetten.
Ik was nog naar beneden gegaan voor Expeditie Robinson maar kijk niet, want ik typ dit verhaaltje die al zolang is geworden.

Vanavond moeten we alweer onze tas inpakken en zat begeleidster net op mijn plek op de bank toen ik op de wc zat ohhh foei ze deed alles fout zei ze.

Hoi Eva, ik ben blij dat je een leuke dag hebt gehad in Toverland. Alleen die lekke band was niet fijn.

Susan Bron 2021-09-16 21:17:55

Lieve Eva Dankjewel weer voor dit mooie verslag! Heel veel liefs van de tantes uit Enschede

Tante Angela 2021-09-16 22:07:11

Hoi Eva, blijft leuk om jou reisverslagen te lezen. Gelukkig had je een leuke dag in Toverland die wat vervelend begon door de lekke band.

Linda Rood 2021-09-16 22:36:15

Haha Eva, wat ‘n leuke foto’s. Je zonnebril past qua kleur mooi bij je gele hesje. Al met al heb je denk ik toch ‘n leuke vakantie gehad, heel fijn voor je.

Marian 2021-09-17 07:24:32

He Eef, Leuke dag gehad zo te zien, wat fijn! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes!