Ietsje anders

Frankrijk, Les Barils

Dat praten in je slaap gisteravond op mijn planning deed nu Daphne 2 keer volgens mij, maar weet dan nooit wat ze zeggen.
Om 09:00 uur moest ik douchen en om 09:30 uur ontbijten. Niet vergeten de medicijnen te nemen die aardig nat zijn in het zakje, weer gelekt. Blijft niks van over denk ik en Maud had nog een leuke selfie foto gemaakt van ons op de bank. Ik heb hem ook bijgevoegd. Ik had nog gisteravond foto gemaakt van onze woonkamer en weet nu echt waar het lichtknopje van de badkamer zit. Buiten de badkamer dus als iemand in de badkamer is met licht aan kan je hem van buiten uit doen. Dat deed ik bij haar toen Maud aan het douchen was. Eigenlijk moest ik van begeleider Dianne in Maud haar bed liggen onder het dons en dan laten schrikken als ze kwam, maar ze was douchen, lag er wel, haha in begeleiding haar bed. Dat was grappig. Kon moeilijk inslapen daardoor.

We zouden om 11:00 uur gaan boogschieten, maar dat kan alleen in het weekend, dus gingen we waterfietsen in de ochtend met z’n achten. 2 bleven aan de kant en de rest in het huisje volgens mij. We mochten 40 minuten fietsen deden ieder 20 minuten om de beurt en ik mocht nog laatste rondje doen en Nina kon goed sturen die deed in 1x weer terug het haventje in varen toen ik trapte.

Terug in het huisje gingen we om kwart voor 1 naar het restaurant in het zelfde plaatsje als waar we eerst de markt bezochten, maar wel ergens anders geparkeerd. Het restaurant waar we de crepes gingen eten was erg druk en ik kreeg heel veel hoofdpijn van al die menukaarten op tafel in het frans en kreeg er nog een met 3 kantjes dus pfoeee. Heftig, snapte niks van en heel lang wachten op de 2 crepes met jam en caramel waren wel lekker. Ik rolde ze op en sneed in stukjes. Is dat typisch hollands dacht ik? Haha. Daphne trok het ook niet meer de drukte en toen ging begeleiding vragen of de muziek uit mocht en dat mocht en deed ik zonnebril op, want het licht was heel fel.

Daarna reden we terug naar het huisje en ging ik me klaar maken met hulp voor zwemmen weer in aqua mundo. Nu alleen met Maud. Ja 1 op 1 begeleiding zei Maud. Vond nu wel spannender om samen te gaan. Met groep is makkelijker ging ik overal heen rennen met begeleiding achter me aan. Om 15:00 uur gingen we naar het zwembad. Volgens planning. Jeej.
Zwemmen was heel lekker. We deden 100 keer op en neer zwemmen in het golfslagbad in de breedte, maar botste steeds tegen mensen aan die zwommen andere richtingen op of stopte opeens. Ik zei heel Afrika is er ook. Allemaal kindjes met donker uiterlijk heel donker. Grappig. Iedereen zwart haar in het zwembad.
Maud zei dat ik helemaal rustig werd van 100 keer heen en weer zwemmen in het golfslagbad. Aaaah. Maar was wel in de war met teruglopen. Waardoor ik even pilletje moest nemen om rustig te worden, want ik kon me niet concentreren op alles gesprekken enzo als iemand iets vroeg en als ik iets moest doen. Zwemmen was heel lekker en toen terug half uurtje even op de bank alleen zitten en daarna aten we koude pasta salade met feta kaas wel lekker.

In de avond om 19:30 uur liepen we nog naar het bowlen, maar dat vind ik teveel prikkels is niet fijn raak je al na kwartier overprikkeld en ben suf van het pilletje nog. Ik mocht teruglopen met Maud en toen waren we met z’n drieën in het huisje nog, want voor Daphne was het ook teveel en we hebben al zoveel gedaan vandaag.

Weer een leuke dag Eva. Wat grappig dat je zag dat we dicht bij Coiffures Maud waren. Heeft Mad weer een mooie vlecht gemaakt? Waterfietsen was heel fijn zo te zien. Leuke foto’s heb je weer bij je blog gevoegd. Grappig om je reis zo te kunnen volgen. Voor ons is het bijna voorbij. Morgenochtend vroeg ontbijten en zwemmen. Dan uitchecken en dan naar huis.

Papa 2023-06-28 22:49:39

Poeh wat kan jij hard trappen op de waterfiets zeg. Ik vond het zwaar en hield het niet zo lang vol maar jij blijft gewoon gaan. Het was inderdaad jammer dat het boogschieten niet door kon gaan. Maar daardoor hadden we gelukkig wel tijd om nog een keer extra te gaan zwemmen. Wij waren wel de bofkonten samen: iedereen had 1 crêpe en wij lekker 2. Dat was het wachten wel waard hoor. Mjummmie. Morgen alweer onze laatste dag op het park. Jammer dat we niet altijd vakantie kunnen hebben hè. Ik ga je wel missen hoor