Een natte herfstdag

Nederland, Eindhoven

Om 11:00 uur vertrokken we, Kristel mijn begeleidster en ik, naar Duinrell met het zonnetje volop schijnend. Via Utrecht naar Wassenaar, want ik verblijf nu heel ergens anders dan waar mijn huisje staat.
Het werd steeds natter toen we in Wassenaar aankwamen. We deden over de heenweg iets van 1,5 uur. Bij de ingang moesten we even een mondkapje op, heel eventjes maar, 10 seconden denk ik dat het was en dat we door mochten lopen richting het park.
Snel mijn broodje opgegeten bij het wc hokje, maar eentje want die ander was al uit elkaar gevallen zo wat. Dat leek me niet heel lekker meer en mijn karnemelk durfde ik ook niet te pakken eigenlijk. Alleen een broodje hagelslag gegeten.
Toen ze terugkwam van de wc liepen we het park in met een plattegrond zodat we niet per ongeluk op de camping terecht kwamen, want ja die zat er ook naast.

We gingen in het schommelschip als eerst en die katapult durfde ik nog niet in. Ik wilde eerst kijken hoe iemand anders ging, maar ik was de enige. Op de draaiende paddenstoelen gezeten nadat ik snel over een pad liep waar sproeiers uit kwamen. De botsbootjes ook ingeweest verder in het park. Een paar achtbanen, de splash waar we in een boot zaten zonder overkapping (dus ja we werden nat, haha), een hele steile helling beklommen naast de rodelbaan om bij de uitkijktoren te komen waar we nog wat dronken en toen een appeltaartje met slagroom en warme chocomel met slagroom gehad in het park bij het pannenkoekenrestaurant weer eventjes terug in het park. Dat was om 15:00 uur.
Hier heb ik 2 nieuwe pokémon gevangen en een ei gekregen uit Wassenaar!
Waar ook de koning schijnt te wonen. We zagen wel een leuk kasteeltje met een paars dak. Voor als we de hoofdprijs winnen is die.

Na het appeltaartje en de warme chocomel gingen we nog een paar keer in de achtbanen. Sommige attracties waren dicht met de regen zoals de rodelbaan en een glijbaan waar je met kleedjes vanaf gaat.

De prullenbak die zei: papier hier, at ook een plastic zakje. Gek hè?
Net als in de efteling.

Er was ook een rustruimte in het park. Waar je even weg van de drukte kon zijn. Ik ben hier niet in geweest nog.

Rond 15:55 uur liepen we terug naar de ingang en gingen nog een keer in de kikkerachtbaan. Niet in die over de kop gingen, die vind ik veel te eng. Na de kikkerachtbaan liepen we door de poort bij Wonderland waarna ik door manneke pies volop geraakt werd met een straal water. Die zag ik niet aankomen. Nog een keer op de draaiende paddenstoelen en overal knopjes die je kon indrukken zodat er bewegende poppen tevoorschijn kwamen en geluid. We bezochten hier in Wonderland een klein theater waar je mocht stemmen in de playbackshow van kikkers en bevers. De bever kreeg van ons als publiek de hoogste score. Wel 44!

We zijn nog in 2 winkeltjes geweest. De laatste met leukere spulletjes dan de eerste. Ik heb niks gekocht. Ik kan nog even nadenken of ik die speelkaarten wil en het memoryspel, want we gaan nog een keer naar het tikibad na deze virustijd. Als alles voorbij is. En hopelijk droog is, hihi.

Ja en toen was het bijna sluitingstijd en dan wil ik opeens overal in ja. Herkenbaar, niet?
Ik ben toen nog van de katapult gegaan. Waarbij je wordt afgeschoten, maar filmpjes kunnen niet op deze blog jammer genoeg. Die kostte € 1, maar ik had het er wel voor over.
Als laatste ben ik 3x naar de ingang van de aqua shute gerend en naar boven gerend, heel hoog om er vervolgens vanaf te glijden. Mijn hele zijkant nat. Kristel bleef dan bij de uitgang staan en ik rende naar de ingang eventjes verderop, ja dat durfde ik al rennend. Misschien niet lopend. Ik weet niet of ik het durfde eigenlijk, maar ik heb het wel gedaan.

En toen liepen we terug naar de auto waar we in Geldermalsen zo ongeveer gingen eten bij de Mc Donalds. We moesten daar eerst buiten wachten, want er mochten maar 30 mensen binnen zitten en dat was koud buiten!!
Brrrr

Ongeveer om 19:46 uur was ik weer terug op mijn verblijfsplekje en liep ze nog even naar boven. Dat spraken we in de auto af eerst. Dan zat ik te denken waar gaan we eigenlijk eten en een paar minuten later vertelde mijn begeleidster hier iets over en ook toen we bijna terug waren dacht ik van ik moet nog vragen of ze mee gaat naar boven en even later vraagt ze wat de bedoeling nog is zoiets. Wat ik nog wil.

Ik vond vooral de laatste 2 attracties de katapult en de aqua shute het leukste. Daar werd ik het meest enthousiast van!
Legde ik me bakje om op te zitten verkeerd om op die rails.
Waarschijnlijk ga ik vanavond als ik slaap volgens mij zit ik dan nog steeds in die aqua shute naar beneden te glijden in mijn dromen. Wie weet...

Superleuk! Wij gaan graag met je naar het zwembad of naar de kinderboerderij

Nicky 2020-10-10 22:12:38

Wat heb je jullie gezellige dag leuk beschreven Eva. Fijn dat je zo hebt genoten, jammer van het weer 🤨

Linda Rood 2020-10-11 06:47:40

Wat een leuke dag heb je gehad Eva. Heel herkenbaar dat je tegen sluitingstijd alles durft. Jammer van die regen. Op de filmpjes zagen we dat je veel plezier had. Dat is fijn. Weer een mooi herinnering erbij. En fijn dat Kristel je weer wilde begeleiden.

Papa 2020-10-11 07:22:03

Mooi verslag Eva! Het was een topdag ondanks de regen. Ik ben natter geworden van de splash dan van de regen. 😅 Goed idee Eva, die open boot..... haha. Je ging echt supersnel van die aquasplash. Ik vond het heel knap dat je dat durfde te doen en ook nog vaker wilde doen nadat je broek aan de rechterkant helemaal nat was. Als de maatregelen omtrent het virus weg of heel veel minder zijn gaan we terug. Dan gaan we ook naar het Tikibad. Ik ben benieuwd of je dan in het winkeltje voor de kaarten of het memoryspel gaat, of misschien wel allebei? Ik vond het erg gezellig! Groetjes Kristel

Kristel 2020-10-11 09:25:36

Wat ‘n doorzetters zijn jullie, met al die regen toch naar Duinrell te gaan. Zo fijn dat het zo klikt met Kristel en ze je zo goed aanvoelt, Eva. Zo te lezen hebben jullie er samen ‘n leuke dag van gemaakt en als klap op de vuurpijl gaan jullie samen nog ‘n keer terug, wat ‘n leuk vooruitzicht.

Mama 2020-10-11 10:51:43

Lieve Eva, alweer genoten van je verslag ! Zo fijn dat je het ook zo leuk had. Ook dat Je begeleidster zo goed met je op kan schieten. De tantes hier kijken alweer uit naar een volgende verslag van jou ! 😘😘