Dag 2. In, op, onder, door en naar de zon!

Nederland, Heerhugowaard

Trek vandaag je stoute schoenen aan. We gaan wandelen naar de stad van de zon!

+ 15 minuten meer slaap gehad, maar wel dan midden in de rij wandelaars bij de start begonnen.

Papa vond het beter om te parkeren in de stad in plaats van in de warme zon bij het stadion. We waren weer op tijd. Om 10:00 uur.
Papa wilde rustig aan beginnen met mij, maar ik zoef was er vandoor zei hij. Iedereen voorbij. Ze hielden alles op bij de start, haha, dat kostte ons 33 seconden.
Ik had ook mijn stepschoenen aan. Daar ga ik 10 minuten sneller van lopen. Dwars door een winkel die was gesponsord door de wandelschoenen en de winkel weer uit. Volg de gele pijltjes.

Het was een route door de oude binnenstad, langs de Waagtoren waar ik een prachtige foto maakte met de Waag in de zon denk ik. Het was heel mooi om te zien en verderop nog een fotomomentje bij de potloodjes, omdat ik goed kan tekenen. Ik was een aanwinst voor Artiance zeiden ze (zie nog de leuke berichtjes sinds kort op mijn deur geplakt).
Bij de stempelposten wachtte ik op papa om samen te gaan, want dat durf ik niet alleen stempeltje halen, dat is dingen regelen en dat kan ik niet. We kregen bij de stempelposten een heel lekker koekje en zagen 2 vrouwen met hetzelfde shirt allebei aan dat mijn moeder had gepast in de winkel en ze vond hem niet mooi, haha moest er aan denken. Verderop kregen we een appel en een krentenbol en bij de wandelvierdaagse lukt het mij beter om het eten en drinken aan te pakken. Normaal sla ik het op mijn woonplek altijd af (maar wat verwacht je van dat water uit de kraan bij hun he iedereen krijgt er buikpijn van zeggen ze dus iedereen drinkt uit flessen, haha). Nee daar is het niet voor. Ik mag dat niet aanpakken, krijg dan gekke gedachten denk ik dat het niet mag in mijn hoofd.

Toen we aankwamen bij het strand van Luna gingen we achter het gebouw met meer mensen in de schaduw zitten wachten op de bus die weer om 12:00 uur vertrekt. De bus is ook voorspelbaar, weet precies hoe de dag loopt.

Nog een vallende appel hapte mis, maar had hem al bijna op en dan praten mensen tegen je. Ik praat soms hardop en dan ben je met zoveel mensen aan het wandelen dat ze gaan reageren, maar het was helemaal niet tegen hun, dus dan denk ik van oeps.

Zelf over de finish durf ik ook niet. Eerst nog een rondje om de boom!

Om 13:00 uur waren we weer thuis, gingen we een broodje eten en was ik nog van plan om te gaan terugsteppen naar mijn eigen huis.
Ik smeer mij elke ochtend in en vanmiddag ook, neem 1 bidon water van mijn schema en 1 flesje voor de inspanning als ik buiten ben en met steppen had ik 1 voor tijdens het steppen en 1 bidon voor na het steppen en dan nog voor mijn schema een glas water als ik terug ben. Het petje was ik vergeten, maar de Canada pet stond mij ook wel van mijn vader, haha en ik loop iedereen voorbij behalve de man met het groene shirtje!

Leuk geschreven, Eva en mooie foto’s. Zo beleef ik de wandeltocht ook ‘n beetje mee.