Weer thuis

Finland, Rovaniemi

Om 09:30 uur gingen we ontbijten in het hotel. Ik had het laatste beetje wafelmix om een wafel te maken. Ik had er een foto van gemaakt, maar staat niet op mijn camera. Wafel met jam!

Na het ontbijt gingen we onze koffers inpakken. Tot 10:45 uur. Toen liepen we nog door de sneeuw naar een kunstenaarswinkeltje, maar het adres was een woonhuis dus waarschijnlijk was het een webshop zei Kristel.
Door de sneeuw. Eerst verkeerd gelopen, we liepen er al langs. Op de terugweg via het winkelcentrum Revontulli zoiets daar door heen gelopen. Om 12:00 uur moesten we weer terug zijn en liepen weer door alle stoplichten dat we eraan kwamen en alles sprong altijd op groen dan.

Nog even een kwartier op de kamer geweest voordat we moesten uitchecken. Om 12:20 uur zou onze taxi komen naar het vliegtuig, maar die was later. We werden opgehaald door een officiële kerstmantaxi en gebracht naar Rovaniemi vliegveld. De pokémongym was al blauw dus hoefde ik niks te doen behalve een pokémon van mij erin te doen, die toen we door de douane waren er al weer uit gevochten was, heel jammer, de pokémongym was toek van team rood. We werden langs de rij door de douane geleid door een medewerker en ik had mijn flesje sinasappelsap met prik nog. Deed die open bij de douane, weet niet waarom, kwam er zo’n hele harde knal, schrok wel een beetje denk ik. We gingen om 14:10 uur vliegen. Mochten als eerste naar binnen volgens mij. Weet niet meer zeker. We zaten helemaal achterin in het vliegtuig en zoveel tv schermpjes. Ik maakte een puzzeltje. We zaten tot Helsinki 1 uur en 8 minuten in het vliegtuig en we vertrokken een half uur later vanwege noodweer op Helsinki. Het uitstappen uit dit vliegtuig was heel leuk. We mochten als eerste, voor de drukte uit via de achteruitgang naar buiten, buitenom. Via de trap en dan via een andere trap weer naar binnen naar de tunnel.

Op Helsinki was alles heel snel alles. We moesten meteen in de rij gaan staan voor het volgende vliegtuig. Ik had geen eens tijd om pokémon te spelen of, naar de wc gaan deden we wel, maar moest ook snel. Om 16:40 uur gingen we weer vliegen, ook hier mochten we als eerst het vliegtuig in. We hoorden volgens de vliegtickets achter elkaar te zitten, Kristel en ik, maar dat had ze geruild met een andere meneer. Ik vond het heel dapper van mezelf denk ik. Ik zat de hele vlucht al vanaf Rovaniemi denk ik te denken over dat ik Kristel wel in mijn boekje wilde schrijven, maar ik durfde het niet te vragen en ik ging eerst moed verzamelen denk ik. Pff ja toch gedaan.

Nu ben ik weer thuis, want mijn ouders haalden mij op van Schiphol om 18:15 uur. Ik had in het laatste vliegtuig gegeten. Noodles. Ik heb alles gedaan en gezien wat ik wilde zei Kristel en ik kreeg nog een cadeautje van haar op de terugweg. Het rendiertje waar ik mijn glas elke ochtend in het hotel in deed.

Mijn vakantiemodus staat weer uit denk ik nu, want op Schiphol toen ik mijn ouders zag begon mijn been weer te trillen de hele tijd. Ik ben terug 😨

Ik vond het een hele leuke vakantie denk ik!

Hey Eva, Wat schrijf je toch leuk! Je moet schrijver worden. Welkom terug in NLD!

Nicky 2018-12-05 07:44:51

😁 Ik heb de winterslaap over genomen van de ijsberen, ben zo moe, hihi

eva.van.huis 2018-12-05 10:08:17

Hoi Eva, Wat ziet het er allemaal fantastisch uit zeg ! Volgens mij heb je er van genoten :). Ik hoop dat je terug kijkt op een mooie gezellige reis samen met Kristel. Groetjes, Denise van AutiTravel

AutiTravel 2018-12-05 12:09:47

Je droom waarmaken: jij hebt het gedaan topper!

Gerda van der Zande 2018-12-05 15:11:03

Welkom terug! Je bent allemaal mooie herinneringen rijker! Prachtige reis Eva!