2 keer warm eten 🤨

Finland, Pudasjärvi

Ja, vandaag eindelijk internet op mijn laptop.

Al vroeg wakker vandaag half zeven dacht ik, nog veel te druk denk ik dat ik ben. Ik had foto’s gemaakt van het uitzicht. Om 09:00 uur ongeveer gingen we ontbijten in het restaurant. Daarna gingen kijken in het hotel wat er allemaal zat en een wandeling maken door de omgeving hier, allemaal rendierstapjes in de sneeuw. Ik heb er nog geen eentje gezien. Het was heel stil in het bos. Er was bijna niemand en er waren heel veel weggetjes die we konden nemen en allemaal heel erg steil soms. Eerst een rondje boven op de berg gelopen tot een skihelling, dat was wel even veel te steil om daar vanaf te gaan en toen liepen we naar beneden naar een restaurantje maar de eerste was dicht en de tweede had nog geen personeel die kwam later, hier zat ook een winkeltje een supermarkt bij in. We aten hier een hele grote pizza met ham en ananas en pepperoni volgens mij met cola erbij en een klein appeltaartje die kregen we later opeens. Ik wilde alleen een appeltaartje denk ik maar die hadden ze niet zeiden ze zoiets en toen kregen we na de pizza alsnog dat appeltaartje. Dat was wel heel veel.

We gingen met de taxi weer terug naar boven, want dat zou anders te lang duren en teveel spierpijn geven als we gingen lopen zo steil omhoog. Toen had ik even op de hotelkamer gezeten.

Om 16:00 uur gingen we zwemmen in het hotel. Dat vond ik ook heel erg spannend. In het 14 meter bad. Overgooien met een balletje en in de jacuzzi en ik had 80 keer heen en weer gezwommen. Maar die vrouw die na mij kwam die zwom veel harder dan mij.
Tot half 6 heb ik gezwommen heel lang en daarna zijn we weer naar de hotelkamer gegaan. Waarna we om 19:00 uur gingen eten het avondeten. We kregen eerst een bloemkoolsoepje heel warm en als hoofdgerecht lamsvlees met een hele grote bot en cranberry’s en aardappelpuree geloof ik en als toetje blauwe besjes en een gebakje van aardbeien en een typische arctisch gele besjes met veel pitjes erin. Ik dacht welke rendier heeft dat nou weer uitgepoept.

Prachtige foto's Eef, heel gaaf!

Alex 2018-11-28 22:06:53

Hoi Eva, wat een prachtig uitzicht vanuit je kamer, met die prachtige deur. Wauw en dan al die sneeuw die er is gevallen. Prachtige foto's heb je gemaakt met een mooi verslag erbij. Fijn om het te lezen. Groet Rita

Rita 2018-11-28 22:09:19

Leuk om te lezen, Eva en het hotel, je kamer, de badkamer en het zwembad op de foto te zien. Prachtige natuurfoto's en het eten ziet er ook goed uit. Zo fijn voor je!

Mama 2018-11-29 14:26:30

Mooie omgeving 🤗 en lekker eten, Eva. En je doet leuke dingen. Ik ben blij voor je. Morgen naar Rovaniemi? Spannend.