Mooie datum: 13-03-2023

Nederland, Wormerveer

Spanning spanning spanning, wat ga ik doen!

Ik had weer zo’n droom dat ik met mijn eigen begeleiding in de auto zat en we waren verdwaald en toen zei ze ga maar met je ouders maar we moesten dan wel eerst terug komen.

Verder die ochtend. Nou voor alsnog gaat mijn plannetje nog door. Vanochtend mijn nieuwe trui aan gedaan, nieuw haarelastiekje in gedaan en nieuwe jas aan en ging ik wandelen met mijn stepje.

Vanmiddag kwam mijn eigen begeleiding en ging ik met haar naar de patissier hier in het dorp. Eerst apotheek kwamen toch langs en wat veeel taartjes had de patissier nee niet de apotheek. Ja soms met praten raak ik in de war dan was medicijnen ophalen bij de opticien en lenzen bij de apotheek.

Ze maakte het makkelijker voor mij door te zeggen wil je een groot taartje of klein. Ik wilde klein dus die ene stelling viel al af.
Toen waar er 10 van waren mocht ik kiezen en ging voor chocolade truffeltaartje. Ze deed ze 8 in de doos en we aten 2 op in de winkel. Ik vond hem erg lekker. Zat wel te zeggen hoop niet dat hij € 60 kost want wist de prijs nog niet. Dat vroeg allemaal mijn begeleiding voordat we hem gingen eten. Nee was binnen budget. Ik zei alles hardop tegen mijn begeleiding. En toen kreeg ik alle taartjes mee voor hetzelfde bedrag als je meeneemt. Als je daar opeet is duurder maar de vrouw achter de toonbank dacht dat ik dan niet meer uitkwam met mijn geld.
Het was ook nog zo had ik net taartje gekozen zien we nog een stelling bak met nog veel meer taartjes…
Wat een storm kom niet tegen in. Mijn balkonbak al naar beneden gevallen. Kwam terug bij de woning meteen vragen of mocht geven aan begeleiding de 6 taartjes. Zo spannend voor mij om te vragen heel moeilijk. Daarna altijd denken wat heb ik nou gedaan dat mocht niet van mijn dwang. Ik heb 6 stukjes aan begeleiding gegeven en nog 2 voor mijn ouders vanmiddag.
Ik zocht nog iets kleins bij de patissier voor mijn mentor om te sturen per post. Ik had een chocolade lolly gedaan. Ga ik wat leuks van maken. Hoop dat goed blijft.

Nu ben ik weer in mijn kamer en moet ik rusten, want het was zo spannend allemaal en zweten daarvan en omdat het warmste dag is van de week denk ik.
We hebben nog voordat mijn eigen begeleiding weg ging mijn hele schema gedaan was opgevouwen en balkonbak opgehaald van beneden in het gras. Jammer genoeg is die stuk gevallen.

Mijn plannetje dat mijn eigen begeleiding 1x extra kwam voor mijn verjaardag voelde wel extra spannend of het mocht en ben helemaal niet gewend. Mijn begeleidster met verlof is veeeel strenger. Ik had wel voor over om van mijn PGB deel te betalen die ik vrij mag besteden dat bedrag. En wasmachines waren weer bezet anders was de dag helemaal perfect binnen de tijd alles. Ik denk dat Rianne mijn begeleidster met verlof het niet gedaan zou hebben vandaag die is strenger. Dus daarom ben ik een beetje voorzichtig van binnen denk ik, want er mag eigenlijk helemaal niks meer van mijn PGB…

Mooie dag geweest Eva Gebakje 🍰 was ook heel lekker 😋

Kolomvankees 2023-03-13 19:02:57

Hoi Eva, Dat heb je goed voor elkaar die gebakjes! En leuk geschreven 👍 Ben benieuwd of die chocolade lolly goed aankomt... 🤣

Violette 2023-03-13 21:01:59

Gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je genoten hebt van de taartjes.