Rara waar ben ik!

Finland, Pudasjärvi

De eerste foto in de hotelkamer. Dan kan je vanaf je bed de badkamer inkijken. Dat is wel gek denk ik.

Het was vanochtend -3,2 graden stond bij de receptie. Ik was weer een uur voor mijn wekker wakker. Om half 7 en we gingen ontbijten om 08:30 uur. Ik had een filmpje gemaakt hoe het inschenken ging van het drinken bij het ontbijt. Dat moest via de tablet.
Deze broodjes waren lekkerder dan van de vorige dag.

Om 09:30 uur gingen we met de taxi naar Ranua. Een plaatsje nog hoger dan dit hotel. Het was wel een uur rijden. We kwamen onderweg rendieren tegen langs de weg. Beren blijven dieper in het bos. Die zagen we niet.

De dierentuin was heel leuk. Ik heb heel veel foto’s gemaakt. Ze zeiden dat je in deze dierentuin na 3 uur wel klaar was en alles wel had gezien, maar wij waren er van ongeveer kwart voor elf tot 15:00 uur. We kwamen eerst bij een bever heel grappig ging die stukjes ijs overal heen brengen en ging die onder water kwam die later weer met een blokje ijs boven. Ging die nog voor ons staan ook en kijken, hihi.

Ik vond het niet koud. Ik had geen handschoenen aan, alleen bij de ijsberen daar stond heel veel wind. Kristel kon dat niet zonder handschoenen. We hebben heel veel dieren gezien en toen ik mijn camera weg deed pakte ik mijn mobiel om pokémon te spelen. Het zat hier helemaal vol met pokémon gyms en ik heb in die 7 ben ik in 6 gaan zitten, heb ik eerst gevochten daarin voordat mijn pokémon erin kon.
We hadden de helft van het park gezien en toen liepen we terug naar het restaurantje. Die was best wel druk. Ik zocht een rustig tafeltje denk ik. Zonder veel mensen. Hier aten we een broodje. Ik met ham en sla en had 7-up erbij heel veel was dat. Wel 500ml flesje!
Hier kon ik ook mijn mobiel opladen en mijn fotocamera was leeg bijna dus ik zag het somber in maar dat bleek door de kou leeg te lopen. Want toen we binnen zaten toen werd die weer vol langzaam toen die opwarmde.

Na het broodje gingen we om half 2 nog de andere helft van het park doen. Weer teruglopen waar we gebleven waren bij de ijsberen. Zo liepen we door het hele park.

De foto met de adelaars veren die kon je kijken hoelang een adelaar is zoiets en er was een kampvuur.
Het was heel glad soms op de wandelpaadjes die steil omhoog of omlaag gingen. Dan zeiden we weer die staat op de stand 20 van het fitnessapparaat beneden in het hotel waar ik op stond. En sommige stukken van die wandelpaadjes waren nog steiler.

Er was ook nog een leerzame route allemaal kunstwerkjes met teksten. In 7 stappen. 7 tekstjes langs de route ging over het klimaat. Wij liepen daar ook doorheen. Ik heb er alleen geen foto’s van en de tekstjes ben ik vergeten. Wat je kunt doen om daar rekening mee te houden ofzo. En eentje die was dat je geen spullen moet kopen die je niet nodig hebt.

We waren om 14:49 uur weer in het restaurantje en dat was krap. Ik wilde nog de pokémon moest er nog 1 blauw maken maar er bleek er 2 dicht naast elkaar te staan en om 15:00 uur werden we weer opgehaald met de taxi terug naar het hotel. Ik had het echt net aan gered al lopende vocht ik in die pokémongym en ik was echt net op tijd. Toen ik ging zitten in het busje was ik klaar. Heftig, hihi.

In het hotel mocht ik 2 uur en driekwartier tot 19:00 uur even op de hotelkamer uitrusten denk ik. Ik weet helemaal niet wat ik gedaan heb en Kristel zei dat het om 17:00 uur dat er een sneeuwstorm buiten aan de gang was heel erg veel sneeuw buiten, maar ik heb helemaal niks gemerkt! Ik had niks door.

Om 19:00 uur gingen we in het restaurant avond eten. Sla met een broodje, als hoofdgerecht rissoto met kip en als toetje een appeltaartje. Er zaten heel veel mensen wel 12 aan een lange tafel en een paar kleine tafeltjes maar ik was heel erg bezig met een paar ansichtkaartjes schrijven ook. En ik was al heel erg moe denk ik.

Ik heb mijn koffer weer ingepakt vandaag. Mijn geplakte koffer met duct-tape die Kristel vroeg bij de receptie. Nu ziet die er zo uit als op de foto De 2de foto. En na het eten deden we aldoor de fototjes op mijn blog zetten die uitkiezen en dan schrijf ik als ik weer alleen ben schrijf ik er nog iets bij.

Geweldig Eva Lekker genieten hoor . Groetjes van ons

De tantes. 2018-11-30 09:43:36

Dat was spannend met die Pokémongym, leuk hè om dat ook in Finland te doen. Goede keus met de taxi naar het dierenpark, zo zie je ook nog wat van de omgeving en leuk die rendieren langs de weg. Het eten ziet er ook lekker uit, geniet er maar lekker van Eva.

Mama 2018-11-30 16:56:41

Leuk verhaaltje en mooie foto's weer!

Alex 2018-12-01 13:48:11

Wat een mooi avontuur Eva! Mooie foto's en leuke verhalen! Geniet maar lekker van jouw vakantie!