En nu dan?

Frankrijk, Les Barils

Ik dacht vanochtend met wakker worden dat Maud mij hielp eh en nu? Wist even niet wat ik moest, maar durfde ook niet te vertellen.
Ik moest om 09:00 uur opstaan om te douchen en een half uur later gingen we ontbijten. Daartussen nog mijn medicijnen nemen, maar het spuitje is al heel vies inmiddels.

Na het ontbijt moesten we onze koffer inpakken behalve de dingen die op de planning stonden. Dit heb ik samen met Dianne gedaan denk ik een beetje. Maar weet nog niet wat ik aan moet morgen.
Om 11:00 uur gingen we nog met Daphne, Wouter, Dianne en ik wandelen een half uur heen en terug naar het winkeltje. Daphne liet mij de eevee rugtas zien en we keken in het andere winkeltje met nog meer spulletjes. Bij het huisje aangekomen pinpas gepakt en weer met Daphne, Dianne en ik terug naar winkeltje gegaan om sleutelhanger te kopen en Daphne wilde de snorlax knuffel en ik de step proefritje maken had hem al in mijn handen 😍
Dus Daphne heeft het rondje al 3x gedaan vanochtend gelopen en wij 2.

Om 12:00 uur gingen we lunchen dat doen we met z’n allen buiten. De huisjes zijn klein. Ik vind een knackerbrod met plakje kaas lekker. Die had ik weer.

Toen gingen we rijden naar het chocolademuseum, half uurtje rijden volgens mij dat ze zeiden. We kwamen half 2 aan ongeveer en er was nog niemand. 1 andere auto. Ik snapte niks van het museum. We keken een film ik keek al niet meer naar het beeld. Was allemaal frans gesproken en engels ondertiteld. Raakte helemaal in de war denk ik. Ook kregen we een kaart een flowchart volgens mij met een vraag en dan meerdere opties en dan eindigde we bij een soort chocolaatje en die kon je met je toegangskaartje kon je 1 uit de muur halen, maar de hele rechtse die Maud wilde was al op. Dat proeven dat weet ik niet. Ze zei alles in frans. Ik heb geen chocolaatje genomen. Het was fruit tijd. In het huisje mocht ik een bakje druiven en een appel.
Om 16:00 uur waren we terug in het huisje en moesten wachten tot 18:00 uur dat we gingen rijden naar de pizzaria waar we met z’n 13 en gingen eten. 1 iemand bleef thuis.

Ik ben amper overprikkeld op deze vakantie en ik loop zo de deur uit het huisje uit de groep op elke keer. Ik heb minder angst. Ik ben maar 1 x na die drukke dag met waterfietsen, zwemmen en dat ze zouden bowlen maar 1 x in de war geweest. Voorderest hoef ik deze vakantie heb ik geen rustmomentjes nodig. Ik wil juist niet rusten. Kan ook niet eigenlijk, want ik deel een kamer met Daphne dus ben haast nooit alleen op de kamer met Poro en ik stuur altijd elke dag de hele dag berichtjes naar mijn moeder, maar op deze vakantie doe al dagen niks sturen. Weet niet eens wat ik zou moeten sturen. Woow!

We hadden een 29 cm pizza, ik dronk 2 glazen water en daarna nog glas cola van 20:15 uur momentje allemaal achter elkaar en nog een tiramisu toetje en toen had ik me toch zin om te wandelen dus toen Caja zei bij de slagboom hoorde ik het woord lopen zei ik jaaaaa lopen en we sprongen de bus uit ikke voordat ik wist of er iemand mee ging deed ik hardlopen naast de bus naar ons huisje en Maud ook hardlopen achter mij aan.

Vanavond heb ik nog de haarband invlecht gekregen, daar hebben we morgenochtend geen tijd voor en hadden we weer een groepsbespreking kregen we allemaal een foto in een lijstje met een briefje van Maud achterop met een tekst speciaal voor jouzelf.

Wat fijn om te lezen dat de overprekkeling en angst meevallen deze vakantie. Ik vond de potjes L.A.M.A. vandaag ook wel erg leuk, alleen jammer dat ik ze allemaal verloor. Ik ben benieuwd of je vlecht de hele week blijft zitten zoals je hoopt. Gelukkig waren alle klitten er nu uit en was het borstelen vandaag ineens heel snel klaar. En wat heb je een mooie sleutelhanger gekocht. Nu is je sleutelbos nog voller. Leuk hoor. Morgen alweer naar huis. De vakantie ging snel voorbij hoor. Ik vond het zo leuk met jou. In je koffer zit nog een lekker stukje chocolade dat je zelf versiert hebt én een extra chocolaatje (omdat je met mijn ticket er snel eentje pakte die ik niet luste hahah). Je hebt het heel knap gedaan Eva. Ik ben super trots op jou en ik vond het fijn dat je met ons meeging. Nu lekker slapen want morgen moeten we vroeg op

Maud 2023-06-29 22:21:20

Wat fijn voor je,Eva, dat je amper overprikkeld geweest bent tijdens de vakantie. Ik kreeg overdag inderdaad weinig berichtjes van je, dus was ik ‘s avonds erg nieuwsgierig te lezen wat je allemaal beleefd had. Op de foto’s zag ik je vaak lachend staan, wat fijn. Met mooi in gevlochten haar door Maud. Morgen halen we je weer op in Maarssen en zullen we ongetwijfeld nog veel meer belevenissen van je horen.