Er tussen uit

Nederland, Eindhoven

Door een e-mail die ik stuurde wat ik gedaan had vandaag kwam ik op het idee om het op mijn reisblog te zetten. Dus hier ben ik, haha!

Om 10:00 uur werd ik wakker van de begeleiding die mijn kamer in kwam. Ik lag nog in bed. Ik was mijn wekker vergeten te zetten. We zouden vandaag naar de dierentuin gaan. Ik werd om 11:00 uur opgehaald door mijn ouders. De dierentuin staat in Volkel in Brabant. Het was een half uurtje rijden. Na een half uurtje lopen door het park gingen we bij een bankje ons broodje opeten bij de hamsters. Die aten ook met z’n allen. Ze vochten om de drinkbekers. Dat was grappig om te zien. Er waren heel veel dieren in het park en sommigen liepen los over de wandelpaden. Dat was wel spannend. Er waren ook 2 dieren ontsnapt en die wisten niet meer hoe ze terug hun hok in moesten, dus die renden buiten het hek heen en weer met veel kabaal.

De wasbeertjes waren ook grappig. We zagen ze niet en toen ik op het bankje ging staan bleken ze beneden ons te staan al kijkend naar ons. Allebei de wasbeertjes.

Tot 15:30 uur bleven we in het park en hadden alles toen gezien zolang waren we daar. Met om 15:00 uur een ijsje gegeten bij de uitgang.

Deze dag was ook georganiseerd door de NVA (Nederlandse vereniging voor Autisme), het was ook een auti-doe dag waar ik voor het eerst heen ben geweest. Op sommige stukken in het park was het zo rustig als in Lapland met niemand die er liep.

Volgende keer ga ik naar de auti-doe dag in Duinrell. Tot dan!

Hihi en nu heb ik ook weer iets om na te tekenen als je de foto’s wel ziet.

Na het ijsje eten reden we weer terug naar Eindhoven en kochten we knutselspulletjes in een heel erg drukke winkel met harde muziek en toeterende kinderen, maar wel leuke spulletjes. Ik raakte een beetje in paniek door het doolhof hoe de winkelpaden liepen toen ik mijn ouders niet meer zag en weg wilde. Toen was het wel een beetje teveel die dag. We gingen terug en haalden alleen de kastanjes nog op bij de boom op het terrein waar ik verblijf.

Het was weer de eerste keer dat ik zoiets kon doen. Een dagje weg. Na een lange tijd dat het weer minder met me ging.

Het was ook leuk om weer eens samen een dagje uit te kunnen gaan. En ook veel grappige dieren gezien.

Kees Rood 2020-09-20 00:28:33

Dat was ‘n leuke dierentuin hè Eva. Fijn dat de NVA zulke leuke uitjes organiseert voor haar leden. We vonden het ‘n mooi cadeau om dit samen met jou te doen. Volgende maand heb je ook nog kaartjes voor ‘n leuke dag in Duinrell, veel plezier alvast.

Marian Rood 2020-09-20 08:22:51

Wat fijn voor je lieve Eva. Behalve dat spannende moment dat je je ouders niet meer zag. Fijn lieverd, kijk maar uit naar het volgende uitje. Liefs van ons xx