Afkicken van het steppen. Dag 1 de oranje route

Nederland, Bergen

Dag allemaal,

Ik mag deze week de wandelvierdaagse doen met mijn vader in Alkmaar. We doen de 8,5 km en dat alle 4 de dagen proberen.

Het was vroeg vanmorgen voor mij. 1,5 uur eerder opstaan om 08:00 uur. Ik moest even wakker worden. Mijn droom was net af. Had superkrachten in mijn droom kon vliegen en allemaal glittertjes onder mij maar de show kon ik niet afmaken. Toen kreeg ik nog meer krachten van iemand en kon ik de show afmaken. Er opende een ballon en toen regende het cornetto ijsjes. Ik droomde dat ik iemand ontmoette die voor mij opkwam met begeleiding en die me ging helpen daarmee dat die het ook niet goed vond gaan zo met begeleiding en toen werd ik wakker.

We begonnen om 10:00 uur met lopen. Mijn vader haalde mij op en reden naar het AZ stadion waar we een bus namen naar de binnenstad. Ik liep zoals gewoonlijk weer in de kopgroep zei mijn vader. Ik had er zin in. Liep steeds voor en kwamen bij losloopgebied voor honden allemaal loslopende honden vond ik eng. Wel een mooie dalmatiër. Dat waren mijn lievelingshonden vroeger. Ik wachtte op mijn vader, want dat durf ik niet alleen.

Op dag 1 liepen we naar Bergen en het monument daar herken ik nog van zwemmen vroeger met mijn tante. Alles kwam naar boven tijdens wandelen zoveel. Wel ingesmeerd vooraf.

Na 1 uur en 20 minuutjes kwamen we aan bij de ruinekerk in Bergen en gingen we een appeltaartje eten. Het koekje bij de stempelpost de eerste vond ik moeilijk kauwen en bij de andere kreeg je een banaan. Gratis. Nou ja we hadden al betaald. 2 flesjes water gedronken. 1 van mijn schema en 1 extra voor de inspanning deed ik en op de pendelbus terug naar de finish moesten we lang wachten net als de engelsen die ook zo snel als mij liepen.

Papa vond het niet fijn na de finish nog wachten op de pendelbus terug naar de auto dus gingen we die 3,4 km ook lopen, maar dat was voor mij wel een beetje veel denk ik. Zere voetjes en beetje last van mijn rug. Nu gaat wel weer. 8,5 km is net goed voor mij. Ik ben helemaal de zon in mijn gezicht en kon thuis meteen mijn normale poep weer doen. Zo ontspannen was ik. De cirkel is weer doorbroken zei mijn begeleidster.

Ik ben zo blij en ontspannen na de wandeling. Het is bijna een perfecte dag. Dat met mijn begeleidster veel uitdagingen waren vandaag met de opticien dat we nu opeens vooraf moeten betalen anders bestellen ze het niet en dat ik helemaal in de war was van andere supermarkt en mijn begeleidster het boodschappenbriefje in de auto vergat en er geen appels waren dat was goed. Ik ben positief vandaag zei mijn begeleidster. Zo blij. En dan krijgen we ook nog een gratis brie als we toch bij mijn standaard winkel gaan boodschappen halen, omdat er geen code op stond op alle 2 niet en anders had ik geen brie. Bij mijn standaard winkel kon ik wel alles uit mijn hoofd weer 😋

Nu even rusten met Poro mijn knuffeltje. Mijn schema doen. Het was een lange dag en mijn lenzen gaat mijn begeleidster nog regelen morgen.

Mooi verhaal! Zo'n inspanning geeft energie en ruimte!