Blauw blauw blauw... Keer ik, terug naar jou πŸ˜€

Duitsland, Blaubeuren

Vannacht wakker geworden met lichtflitsen, gerommel en regen. Hmmm... Echt tijd dus om wat verder te gaan. We hebben Blaubeuren uitgekozen als volgende bestemming. 90 km noordwaarts. We doen alles op het gemakje. Ontbijten, betalen, opruimen, douchen. Douchen? De verwarming op de camping liet het afweten! Enkel koud water ter beschikking! Yeah right! Niet met mij! Boiler aangezet in de mobilhome en lekker warm gedoucht 😁. Onderweg komen we ook nog in een file terecht. En ik had de indruk dat de GPS ons via Ulm wou sturen, maar dat is een groene zone stad, dus effe een ommetje gemaakt. Maar als we op de camperplaats aankomen is er nog ruimte genoeg. Helaas begint het te regenen en te onweren. Dus we wachten even en gaan dan het nodige ticket halen. Adriaan bekijkt de machine en haalt daar zo een parking ticket uit, geldig tot 17/07 00.00. Effe bij de andere campers kijken en 't ziet er een geldig ticket uit. Dat is dan 10 euro uitgespaard πŸ˜‚. We trekken onze regenjas aan en lopen naar 't stadje. Klein, toeristisch, maar geen leuke terrasjes. Aan de blauwe topf (de bron van de rivier blau) gaan we toch even zitten, drinken een pintje en eten een flammenkuchen. Lekker! We gaan terug naar de camperplaats want het is nog te vroeg om al te eten. Bekijken ons dingske nog een keertje en ik vind dat een band er raar uitziet. Adriaan inspecteert wat beter en ziet dat de band tegen de schokdemper schuurt. Een dringend projectje dus. Ondertussen komen er 2 ouwe besjes voorbij. Ik vraag waar het lekker eten is en zij raden gasthof Lowe aan. Ok, wij ernaar toe. Het zonnetje scheen ondertussen terug, dus we konden op terras zitten. Heerlijk gegeten. Bleek dat restaurant kroatisch te zijn. Als de match gedaan was was het daar alsof ze wereldkampioen geworden waren 😁. Heel uitbundig, voetzoekers, muziek,... Ik had ze die titel graag gegund. Xxx