De dure tunnel

Italië, San Damiano d'Asti

Vanmorgen onder een iets blauwere hemel wakker geworden. Samen bekijken hoe lang we er vandaag over zouden doen tot een volgende plek. Zonder autosnelweg 400 km en 7u. Met tolweg 270 km en 3.5 u. De beslissing was snel gemaakt. Tot we aan de tunnel van frejus kwamen. 57,60 euro om er door te gaan! Veel keuze hadden we niet meer, dus ik hoopte maar dat we aan het eind van de tunnel ook de zon erbij kregen voor die prijs. Wa raad ge... Eens uit de tunnel waren we alvast in Italië EN het zonnetje scheen. We kozen uit mijn camper bijbel een boerderij plaats. 2 heel schattige hondjes verwelkomden ons. We waren de enigen, dus gauw alles installeren. Na 10 minuutjes ontdekten we 2 minpuntjes... Het stikte van de vliegen (die nog beten ook) en het stonk naar koeien in de stal en mest, als de wind even draaide. Maar op zich een leuke plek. Dus de buggy afgekoppeld en naar Asti gereden (14 km). Asti is mij bekend als heel goedkope schuimwijn uit de lidl, maar toch maar proberen. Geen reet te beleven eigenlijk en schijtedure winkeltjes. Dus op terrasje iets gedronken, beetje rondgewandeld en terug naar onze camper. Staat er potverdorie een Duitser ook op het domein nu, dus geen alleenheerschappij meer 😕😛. Morgen naar de camping, daar hopelijk wel WiFi zodat ik ook eens kan facebooken. En fingers crossed voor veel zon en lekker eten. Xxx