Eerste dag. Van mariakerke naar Calais

Frankrijk, Calais

Vanmorgen toch weer vroeg wakker geworden (staan nog op werkmodus vermoed ik). Dus we hadden nog tijd genoeg om te doen wat we nog moesten doen om vertrekkensklaar te geraken. Rond 11.30 waren we zover. Eerste stop... Even bij pepe langs om salu te zeggen, maar die was niet thuis. Daarna naar Jan en misty. Dat hadden we de dag voordien beloofd 😊. En het was ook op weg naar de autosnelweg. Na dikke zoenen gegeven te hebben, en Jan een poezeke overreden zag worden 😢 (die we niet meer terugvonden trouwens, dus hopelijk leeft het nog en is het niet zooo erg gekwetst) op weg naar mijn adresje in Calais uit de France passion gids. Daar aangekomen bleek het een 'vergissingske' te zijn of zo, want het was niet daar, maar een drietal afritten verder. We mochten daar wel even blijven staan en zijn dan beetje gaan shoppen. Kiabi, gifi... Hebben al bij al toch wel 2 euro uitgegeven aan een plastic mandje dat handig is als je op een camping gaat douchen 😂. Dus daarna maar verder gereden naar afrit 40. Niks te zien daar. Vonden wel een wegwijzer naar een camping. Ok, dan dat maar proberen. Bureautje open van 18.00 tot 18.30. Nope... Daar gaan we niet op wachten. Ik had nog 1 alternatief (want het was eigenlijk ook wel schijteweer ondertussen) en dat was een camperplaats in Calais zelf. Spiksplinternieuw. Dus wij daarheen. En daar staan we dus al een paar uurtjes. De regen is ondertussen gestopt, maar het waait nog stevig (hopelijk morgen minder wind voor op de boot 😬). Hebben ondertussen kolonisten van Catan kaartspel gespeeld en pintje(s) gedronken. Nog 1 keer de wekker gezet (5.30) om op tijd aan de ferry te zijn en de komende dagen laten we ons wekken door onze innerlijke zelf (hopelijk niet door de regen). Xje en tot volgende verhaal.

De Buggy hangt er overigens wel achter, maar onze fotograaf heeft de perfecte hoek vinden voor om de foto te nemen 😂

A3aan 2017-06-24 19:59:05

Hier dan toch beter weer geweest hier, de hele dag in aken rond gewandeld, veel terrasjes gedaan, en nu nog steeds buiten in topje.. met een glaasje(s) aperol.. ale hopelijk morgen niet teveel wind, en een goeie oversteek.. bye have fun

Lenake 2017-06-24 20:08:14

Enjoy!

Jens 2017-06-24 20:15:33

Is de checklist aangepast met een aantal nieuwe veiligheids aspecten vooraleer Inge aan boord gaat :-) ? ... mss wat achtervolgingsopnames met je flying machine inplannen : wij volgen hier alle nieuws van jullie .... veel vakantieplezier

Bollie 2017-06-24 20:17:27

Dat gaat je bevallen en ik verzeker je het weer zal meevallen !!!