Knokke en poldark

Verenigd Koninkrijk, Ashton

Reeds om 8.00 verlaten we tintagel voor een rit naar st. Ives. Het wordt in mijn boekje beschreven als een Franse mondaine badplaats. We parkeren bovenaan een helling op een grote (maar scheve) parking. Aan de uitgang staat een bus klaar die je naar beneden brengt, maar die kost 2 pond de man. DAT gaan we niet doen! We wandelen naar beneden. Het is tyfus koud en er staat een strakke wind. Adriaan placeert zich op een terrasje uit de wind en we drinken iets. Het meisje dat ons komt bestellen heeft verdorie een rokje aan tot net onder haar kont! (sorry guys, geen foto van). Alsof het 30 graden is buiten!

We krijgen honger en besluiten een real full breakfast te nemen in de zaak naast de deur. Was lekker en copieus 😀

Op de tetugwandeling komen we een leuke winkel tegen met 70% discount. We doen enkel de mannenafdeling want ons parkeerticket is bijna verlopen. Een hemd, een t shirt en een korte broek voor Adriaan.

De klim naar boven is steiler dan gedacht, maar we geraken er. (en voelen nu onze kuiten wel).

Daarna naar geevor mine. Een tin mijn. Eentje waar ook opnames zijn gemaakt voor poldark. En 't is mede dankzij poldark dat wij momenteel in Cornwall zitten, omdat ik de beelden zo mooi vond. Alleen... Er klopt iets niet... In dat feuilleton is het telkens blue sky en mooi weer. Wij waaien uit onze windjassen, krijgen ijskoude regen in ons gezicht en lopen te bevriezen. 😢
Maar we spenderen er toch 3u, dus het was wel interessant.

Daarna naar de tegenhanger van de mont Saint Michel... De Saint Michael's mount. We proberen een paar parkings, maar de ene waar we mogen overnachten is volzet.

Dan maar mijn Brit stop boek erbij gehaald en een pub gevonden op een half uurtje rijden.

En hier staan we dan nu. Heel rustig, maar de pub is gesloten wegens verbouwing en gaat pas volgende vrijdag terug open. Maar de vriendelijke eigenares heet ons welkom om te overnachten.

Ondertussen hebben we de binnenkant van de mobilhome wel zo'n beetje gezien en hopen nu echt op een beetje zonneschijn zodat we ook wat buiten kunnen zitten.

Wordt vervolgd 😁

Xxx

Heel de dag is al uit m'n kop gewaaid, behalve die bijna blote kont. Of ik ook terrasjes kan uitzoeken 😂

A3aan 2017-06-30 21:24:24

@ A3aan Toch jammer dat daar geen foto's van zijn :'(.

Jens 2017-06-30 22:01:40

Heel de dag in m'n blote kont gelopen, zijn gelukkig ook geen foto's van. Hopen op zon.