Een mooie dag met een mineurtje

Duitsland, Friedrichshafen

Het lijkt weer een prachtige dag te worden als we om 8.00 de camper uitkomen, het is al πŸ‘™ weer op dat uur 😁. We doen alles op het gemakje, ik ga ontbijt halen hier op de camping (vers gebakken picolootjes en croissants) en genieten. Aangezien het zondag is, besluiten we vandaag niet naar friedrichshafen te gaan (meeste winkels wss gesloten), maar naar de paalwoningen in uhldingen te gaan, zo'n 20 km rijden. Daar aangekomen rijden we een paar rondjes, want nergens mag je eigenlijk parkeren. Tot ik een pijl ontdek met parkeerplaats. Ik roep 'rechtdoor' (want ons dingske maakt genoeg lawaai dat gewoon spreken niet voldoende is). Wat doet mijn ventje? Linksaf slaan en nog eens linksaf slaan... En dan hadden we al 3 keer het dorpsplein gepasseerd ondertussen πŸ€”πŸ‘Ώ. Maar hij luisterde uiteindelijk en we vinden de parking. Na een korte wandeling komen we aan een haventje en drinken een cola bij de havenmeester. We genieten van de rijke bastards die we zien. Mooie motor- en zeilboten komen en gaan. We bezoeken de paalwoningen (reconstructie van 4000 bc tot 1000 bc), en gaan dan terug naar het terrasje bij de havenmeester. 6 euro voor 2 halve liters bier, kon erger 😁. Er was daar ook een bootverhuur op 100 m. En nu had ik besloten om er voor te gaan (een uurtje met een motorbootje voor 45 euro), bleek dat we nog bijna anderhalf uur moesten wachten. Dat was Adriaan te veel. Dus besloten we terug naar de camping te rijden. 't was ondertussen 16.00 en we moesten nog half uurtje rijden. Op ongeveer 900m van de camping begint ons dingske raar te doen. Ik zie op de GPS de meters dalen en gelukkig geraken we er nog net. We zetten hem op onze plek en laten hem effe afkoelen. Ondertussen krijgen we nieuwe buren. Hollanders 😁. Na een uurtje gaat Adriaan zijn werkkoffer halen en gaat sleutelen omdat hij vermoedt dat het de aandrijfriem is. 1 2 3 staan er 3 extra Hollandse mannen ter beschikking πŸ˜€(schatjes toch!). Ons dingske wordt half uiteengesloopt. Maar helaas. Het leek even goed te gaan, maar de aandrijfas blijkt dus het probleem te zijn (of zoiets). Ik zie een broederprojectje aankomen en dan een 2dehands.be'tje. Hij laat ons ieder jaar jammer genoeg in de steek met 't één of 't ander. Morgen dus maar met 't openbaar vervoer naar friedrichshafen. Maar wat een solidariteit! En dan nog een extra mineurtje... Krijg bericht van Dirk dat meterke en opa morgen worden opgenomen in home in Eke. Mensen die me heel nauw ah hart liggen en ik hoop dat ze er toch nog gelukkig worden en hun draai vinden... Xxx

O,oo balen dat jullie dingske jullie nu al in de steek laat! Want als het een broederprojectje wordt duurt het wel even voor er aan gewerkt kan worden.... Xxx