Another beautiful day

Verenigd Koninkrijk, Weymouth

Als ik om 5.20 een pieske moet doen, zie ik door het badkamerraampje een prachtige dag in wording. Ik besluit toch nog maar beetje terug te kruipen.
Rond 8.30 word ik weer klaarwakker. Tijd om op te staan. Terwijl Adriaan nog wat verder slaapt installeer ik me in een al bloedheet zonnetje.

Rond 10 u is het tijd voor een wandeling. En vooral... Om eens uit te testen of de follow me functie van de drone het doet. Want dat had Adriaan nog niet kunnen uittesten. Dus wij naar het water. Blijkbaar konden we verder dan we dachten, de drone heeft alle testen doorstaan (de paarden in de wei misschien iets minder) en het was een mooie start van de dag.

Een home made English breakfast klaargemaakt, gedoucht en naar Weymouth.

We wisten dat er een seafood festival was dit weekend, dus dat wilden we toch even gaan bekijken. We parkeren op een parking bij de moto's, zoals altijd en gaan eerst even het strand bekijken. Benidorm lijkt er niets tegen!

We wandelen verder en komen op een pleintje met 5 kraampjes. Hmmm, is DIT het sea food festival?

Een beetje verder zie ik een oorlogsschip liggen. DAAR wil ik naartoe! We schuiven aan in de rij en zijn blijkbaar net op tijd, want na een 10 - tal mensen achter ons stoppen ze ermee. We mogen gratis op de boot, en bij het afstappen begint Adriaan te praten met 1 of andere matroos. Blijkt het een schip te zijn dat vissersboten controleert in Engelse wateren!

Dissapointed!! 😁

We wandelen terug via de oude haven en komen dan ineens alle kraampjes tegen van het festival. Maar niks gemist hoor pepe... 't was op zijn Engels. De seafood was gefrituurd merendeels... Of de halve Kreeft (15 pond met frieten), dreef in de lookboter.

We vinden een leuk terrasje op een binnenplaats, drinken iets en willen terug naar de camping. Op de parking... Oh no! Yep, een boete aan onze rekker. Volgens hier mogen we niet op een moto plaats staan. Yeah right... Gaan wij een beetje op een autoplaats staan, betalen, ons ticket laten stelen (want de buggy is open natuurlijk) en dan een boete krijgen omdat we niet betaald hebben zeker?
We nemen trouwens niet veel meer ruimte in dan een moto.
Dus we klasseren de boete voorlopig.

Op de camping genieten we nog van de laatste zonnestralen en bekijken waar we morgen heengaan.

Xxx

Jammer van die boete. Maar verder klinkt jullie vakantie heerlijk! Ga zo door en lekker genieten! Xxx