Het wordt iets drukker

Duitsland, Friedrichshafen

We vertrekken vanmorgen onder een stralende zon en rijden in een keer door naar camping fishbach in friedrichshafen. Ik verschiet er toch telkens van hoe lang het kan duren met een camper. Vandaag deden we 3u over een afstand van 165 km. Maar ja, we werden dan ook beetje 'de bergen' ingestuurd. En we moeten er dan ook op letten dat de temperatuur van de mobilhome niet teveel de hoogte ingaat. 't is een oud beestje hé. Maar alles verloopt prima. We komen om 12.45 aan op de camping. Gaat de receptie pas open om 14u 🤔. Dan maar op het terras iets gedronken en even rondgewandeld. Wat vooral opvalt is hoe dicht iedereen hier op elkaar staat. Maar we besluiten toch te blijven omdat we van hieruit hopelijk wat mooie uitstapjes kunnen doen met de buggy. We placeren ons naast (vriendelijke) Belgen en kijken hoe overburen (Nederlanders) aankomen met een hele grote remorque en daar twee onnozele tentjes uithalen. We hadden ons al een plooivilla voorgesteld, maar niet dus. Als hun tentjes opstaan nodigt Adriaan de papa (het is een vader met zijn zoon dus) uit onder onze luifel, zodat die man even in de schaduw kan zitten. Blijkt het een eigenaar te zijn van een mountainbike magazine en in die remorque zit dus een fortuin aan fietsen. Ze zijn hier omdat er vanaf morgen de grootste fietsbeurs van Europa doorgaat. Hopelijk morgen weer zulk prachtig weer en een leuk stadsbezoek. Xxx