Vía de la Plata y Sanabrés

België, Menin

Nog enkele dagen en dan begin ik er aan! Ik ben al benieuwd en een beetje gestrest om mijn fiets in goede omstandigheden in Sevilla te krijgen. Kortom, gisteren en vandaag was het "inpakdag". Niks aan het toeval overlaten, zorgvuldig wikken en wegen want ja... ik ga op reis en ik neem mee.... Wat je uiteindelijk niet meeneemt is aardig meegenomen!

En dan nog even iets over de Vía de la Plata. Ik was al aan het typen geslagen toen ik via het internet op een mooi verhelderend document stootte. De kredieten zijn voor de auteur (ik ga gans het zootje niet overtypen):

Het geeft een mooi inzicht in de route, het verleden en het heden.

De Vía de la Plata gaat dus van Sevilla naar Granja de Moreruela en verder naar Hospital de Órbigo (waar ze aansluit op de Camino Francés) om dan verder te gaan via Léon naar Oviedo en Gijon (waar dan ook weer de Camino del Norte kan genomen worden). Dat het geen vlakke ritten zijn kunnen jullie zien op de foto's in bijlage.

1. Zowel de Francés als de Norte staan reeds op mijn palmares
2. Veel langer dan 2 weken alleen onderweg zie ik niet echt meer zitten
3. Er is een goed en volwaardig alternatief na Granja de Moreruela namelijk de Camino Sanabrés.

De Camino Sanabrés gaat voor 2/3 door Galicië en is om en bij de 370 km en moet mij in 5 dagen in Compostella brengen. Ook hier heb ik serieus wat hoogtemeters te verwachten.

Nu is het aftellen naar zaterdag. Toch wel met wat onzekerheden. Vooral over het fietstransport. Dus eerst veilig en wel in Sevilla geraken.

Duimen maar.

Hopelijk lukt je nieuwe avontuur ! Vooral de fiets moet in Sevilla geraken... Succes !

marnix 2023-09-07 15:10:50

Veel fietsgenot , maar hou het veilig . Vee succes. 👍🚲

Rita Callens 2023-09-07 15:16:58

Veel succes

Tonny 2023-09-07 17:14:27

Luc ,veel courage, veilige fietsroute en we gaan U zeker volgen .🚴👍😀

Jeannine en Marcel 2023-09-07 17:45:16

Alle voorspoed en succes bij deze reisonderneming.

Jos Decelle 2023-09-07 18:32:16

Buon Camino Amigo

Rino 2023-09-07 18:58:13

Inderdaad Luc nogal wat hoogtemeters daar. T’is de moeite, veel succes gewenst in het zonnige Spanje

Rudy 2023-09-07 19:13:46

Ik ga preken: Die fiets, dat komt goed en anders is het zoals afgesproken , doe voorzichtig, geen zotte dingen, als het te warm is, luister naar je lijf ( Rita is niet in de buurt om melk klaar te zetten ;-) ) geniet ervan , wij gaan mee genieten via de blog ( al mag dat geen hoge lat voor je worden ) en tot je terug bent! Dikke dikke knuffel van ons uit Limburg

Els de zus 2023-09-07 19:59:48

Het ga je goed op uw tocht. Ik las dat je op uw route via Italica, Caceres, Trujillo enz komt. Zeer mooie steden en regio die ik bezocht mer de collega's van de Spaanse les. Houd het veilig en gezond. Geniet voor 100% van elk moment. Marc

Marc Maryns 2023-09-08 04:45:12

Leuk dat je weer gaat fietsen.ga je lekker volgen.groetjes en veel plezier.