D6: Troyes - Auxerre_89,2 km

Frankrijk, Auxerre

Na een rustige avond en dito nacht was het eerste werk: ontbijt zoeken. Je merkt ook hier dat meer en meer bakkers/slagers e.d.m. her voor bekeken houden.

9u15 het stalen ros op voor opnieuw een pittig ritje. Aanvankelijk weigerde de GPS van Marc alle dienst en het was ons een raadsel aan wat het lag. Dan ben je blij dat je met 2 fietst... Na 25 km, in Fays-la-Chapelle kreeg Marc een St. Jacobs ingeving. En ja hoor: we zaten weer samen op het juiste spoor.

Tegen de middag, in Ervy-Le-Chatel, hadden we er al 40 km opzitten en was het tijd voor de middagpauze. Daarna hoopvol verder maar helaas. Na amper 1 km "route barée -travaux au pont". Ongelovig (?) als we zijn wilden we toch eens verifiëren of er geen klein gaatje was. Neen dus: brugje hermetisch afgesloten en dus maar de déviation volgen. Het viel mee: slechts 3 km extra waardoor 1 km door ons ongeloof...

Inmiddels zitten we ook in Chablis streek. Moeten we eerstdaags toch eens proberen.

Vandaag zat het venijn toch wat in de staart. Met nog 25 km te fietsen begonnen we aan vier flinke klimmetjes. Bovendien was het broeierig heet geworden. Mijn 1,5 liter drank was op maar in Lignorelles kreeg ik van een jong koppeltje (op mijn vraag natuurlijk) een volle bidon fris water.

Na Lignorelles namen we een duik naar Auxerre. Na nog een sightseeing rondritje en een frisse beloning (van Marc aan mij) op de kampioenstitel van FCB (ollé, ollé, ollé) ingecheckt in ons (alweer) prima verblijf.

Uit respect en ik jeun het Marc deze 2 afsluiters: You'll never walk alone - https://youtu.be/J_I3dGHTMQA

Maar omdat de Vereniging er toch ook een mooi seizoen opzitten heeft: Allee Cercle - https://youtu.be/vIIbS6O957k

Voila, tot blogs en maak er nog een fijne avond van!

D

Els de zus 2022-05-15 19:29:48

Poging twee, de vorige ging fout. Wat een verrassende zondag hadden jullie! Goed en veilig geland, daar zijn we blij om. Geniet van jullie avond en die Chablis.......... proberen ! Big Hug

Els de zus 2022-05-15 19:31:59

Hmmm Chablis 🤤 kzou zeggen, moest je nog wat plek hebben in de koffer, breng mo mee 😉 Gelukkig voor de regen jullie slaapplaats bereikt!! En dat zonder GPS en met omlegging! Helden!

Charlotte 2022-05-15 19:39:05

Allo , Luc en Mark , bedankt voor de mooie foto's en het verslag . Luc blij dat je niet alleen bent voor de kl probleempjes ,met zen tweetjes is het vlug opgelost , je hebt geluk met de weergoden hier op het thuisfront hetzelfde ,men beloofd regen maar nog geen druppel gezien ,we zien dat je de voetbal volgde , en wij volgen onze toeristen naar Compostella , niet vergeten een glaasje Chablis te drinken, santê ,wij wensen jullie nog veel rijplezier en denken aan jullie dat alles goed mag verlopen vele grt, uw overburen .

Jeannine en Marcel 2022-05-15 19:40:28

Dag pelgrims. Blij te zien dat jullie het weer goed gedaan hebben. Gisteren champagne vanavond chablis en morgen bourgonge.... Wat kan fietsen mooi zijn. Grtz ut eule

Geert Callens 2022-05-15 19:49:30

Mooie foto's Vooral die foto van die wijngaard vind ik interessant :)

Robert De Bock 2022-05-15 20:43:57

Hallo Luc en Mark, Hopelijk is het onweder reeds voorbij tegen morgenvroeg 🙏 Ja, jullie zien dat GPS toch ook niet altijd alles is. Altijd goed nog een beetje vertrouwen te hebben in het oude systeem 😻 Wat betreft eerst ontbijt zoeken voor je vertrekt dat kennen wij hier ook van toen . Hoe zeggen ze dat “2 sukkelaars samen komen er ook uit” 😀 En wie zou nu mensen met zo’n opdracht weigeren om drinken aan te bieden. Nu jullie toch in de streek zijn, was er her of der niet nog een beetje Chablis over ? 🤪 Zeker nu Brugge kampioen is, moet dat toch even kunnen hé . Probeer rustig te slapen, zonder te veel gedonder zodat jullie morgen een frisse start kunnen nemen. Bedankt voor de fijne beelden alweer 👍

Droesbeke liliane 2022-05-15 21:06:12

Als de GPS het niet meer doet vertrouw je toch op de weg van God. Mijn GPS zorgt zelf meer voor problemen dan echt een hulpmiddel te zijn, hij kiest altijd wegen met hindernissen! Ik vermoed dat jullie weg ook wel op papier meegaat? Véél succes nog en ik duim voor jullie!

Philip Van Lierde 2022-05-15 23:11:25

Dag Luc en Marc, Blij te lezen dat het met jullie goed gaat. Ik kijk iedere avond naar uit om je verhaal te lezen, en wat een prachtige foto’s! Hopelijk blijven jullie gespaard van pech. Hou jullie goed en de West- Vleteren staaf reeds koud.😉 Groetjes en succes.

Marnick Demuynck 2022-05-16 11:02:53

Dag Luc en Marc Jullie zijn al een eindje opgeschoten ! Prachtige foto’s ook ! En jullie dagelijks verhaal leest als een romannetje :-) 🔝 Nog veel succes en benieuwd naar méér 👍 Ronald