Westvlaanderens mooiste... deel 2

België, Roeselare

Het was weeral een tijdje geleden. Twee weken en enkele dagen om precies te zijn. De uitstapdrukte en vermoeidheid van de voorbije week zorgden er zelfs voor dat mijn focus niet echt op "fietsen" lag. Maar wat goed was moet goed blijven. Dus hadden Marc en ik de 2e rit van Westvlaanderens mooiste voorbereid. Start in Roeselare (met dank aan de bereidwillige chauffeuse...) voor een ritje van om en bij de 100 km.

Gelukkig was er een fris nazomer zonnetje om mijn humeur wat op te poetsen. En gelukkig was er geen aankomend voertuig om Marc zijn afgebroken stuurtas + inhoud naar de eeuwige jachtvelden te sturen. Geluk en tegenslag liggen in een klein hoekje. Met de wind vanachter voelden wij ons vrij snel in ons sas. Via Lichtervelde en Ruddervoorde snelden we langs Vlaamse Velden naar Oostkamp. Enfin, ondertussen ook nog een mislukte GPS afslag t.h.v. het voetbalveld van Ruddervoorde waardoor enkele extra km aan onze rekker. Maar toch eigenlijk verrassend snel en vlot, maar daar zat de gunstige wind natuurlijk voor iets tussen, aan het keerpunt (of toch ongeveer). Eerder toevallig belandden we op dezelfde picknick spot als enkele maanden terug: langs het kanaal Gent - Brugge aan het "vleermuizenhome".
WIJ hadden het echter minder in de gaten dat we de wind in 't gat hadden en wreed doseren zat er tot dan toe niet in... Na de picknick werd het echter al vlug duidelijk dat het "veel minder geestig" zou zijn in de namiddag. Mijn afgezwakte fysieke conditie zat er natuurlijk ook voor veel tussen. Over "het uiterlijke van de rit" hoor je ons niet klagen: het was opnieuw een verrijkende mooie rit. Bovendien toonde Marc zich bijzonder creatief in het noodzakelijk opladen van zijn GPS (zonder stuurtas is dat geen evidentie). Toch vreemd ook hoe men in ons Vlaanderen erin slaagt om verwarring of onduidelijkheid te zaaien (zie foto's)
Afwisselend, soms pittig, maar wel met een wind die vooral ondergetekende moe maakte (en er was al niet veel overschot). Ik had vooraf wat van de route afgeknabbeld vanaf Beveren en ook dat bleek weer een mooie en nieuwe ervaring. Er werd inderdaad al veel geïnvesteerd in fietspaden rond Roeselare. Helaas, driewerf helaas, onze vertrouwde "evaluatieplek" bleek in de steigers te staan. Niets is zo erg als een café zonder bier ... Maar als kloeke fietsers vonden we (natuurlijk) toch wel iets. Niet zozeer om iets te drinken maar veeleer om de volgende ritten te kunnen bespreken.

Tot slot: blij dat we weer eens gefietst hebben maar 's avonds, in de vergadering van onze krachtbalclub, was het pijpje meer dan uit... Het kan alleen maar verbeteren en voor volgende week hebben we weer al iets moois in gedachten! Echt besproken tijdens onze evaluatie! C U next week!

Luc, een geoefende fietser , blijft toch wel een tijdje een geoefende “one” hé. Het is kwestie van weer op gang te komen, maar eens op gang ..... laat ze dan maar los hé 😻 jullie doen dat goed, en niets in mij zegt “het gaat iets minder” 👍 Go go go mannen, het beste en bedankt 🙏