Ko Tu koe, ko Rongo koe ki aku mata....

België, Menen

Nee hoor... de cafés zijn nog niet open en ik ben niet zat. Ook geen zonneslag opgelopen. Het is gewoon een leuk ideetje van Marc na ons bezoekje aan het Maori monument in Zonnebeke.

Het blijft plezant puzzelen om wekelijks ons ritje te kunnen doen. Vandaag kozen we voor een combinatie Bedevaartsroute en Vredesroute... zeg maar een vredige bedevaart.
Het bracht ons enerzijds op bekend terrein maar het mooie en uitdagende bestaat er dan in om een route in tegenovergestelde richting te fietsen. En ook eens een zijsprongetje te maken naar bv het MEMORIAL MUSEUM PASSCHENDAELE 1917; of toch het park en de omgeving.... Het blijven ook beroerde en vreemde tijden. Soms is er een oorverdovende stilte die gebroken wordt door een keffende hond of druk gesticulerende cyclotoeristen op .... geruime afstand.
Ook de Canadese Memorial op St. Juliaan werd met een bezoekje vereerd. Rustgevende plekjes als herinnering aan 4 bittere jaren. En de mensen maar klagen over 6 weken quarantaine...
Tenslotte nog enkele overpeinzingen... Compostella 2020 is definitief opgeborgen. Jammer... maar er zijn pijnlijkere zaken in het leven. En er zijn plannen voor een gereduceerde trip in Vlaanderen. Voor mezelf overweeg ik nogmaals Menen - Neeroeteren. En verder... we zien het wel. Om te besluiten een lief liedje die dezer dagen de corona ellende een beetje wegduwt.

keep that spirit!!!

els 2020-04-24 20:34:13

Hallo Luc en Marc, Ik zie dat jullie nog altijd genieten van de ritjes en nog geen klein bier de laatste dagen. Triest te horen dat Compostela 2020 nu voorgoed is opgeborgen. Maar ik begrijp het wel, een mens moet eens een beslissing nemen ; en zoals het er nu uit ziet, zou dit mss ook niet mogelijk zijn. Maar genieten jullie maar verder van ons ook zo mooie landje, het is altijd voor iets goed. Vooral omdat een mens in deze tijden ook eens zijn zinnen moet kunnen verzetten. Had ik nu al iets eerder op deze post gereageerd Luc, dan had ik jou mooie song van Wim Sonneveld ( mijn dorp)in de huidige context geplaatst, ook reeds gezien. Ik kreeg deze pas vandaag doorgestuurd via een ander kanaal. Mooi hé, kan het wel smaken. Misschien toch nog eens bij één of ander leuk ritje. Toi toi, het allerbeste voor beiden. Zorg goed voor jullie zelf en je familie. 🙏🙏🙏 Bedankt voor het verslag .