VCCI/VWEC

Vietnam, Hanoi

De tweede nacht is meestal de nacht van de jetlag. Zo’n nacht dat je niet voor 03.00 uur in slaap valt en toch wel weer vroeg eruit gaat om het ritme om te gooien. Zo ook dit jaar. Na een korte nacht hebben we op het gemakje ontbeten in het hotel (dit jaar zit het ontbijt erbij in). Rond 11.00 uur zijn we nog even de stad ingewandeld richting de centrale markt. Om 15.00 uur hadden we de meeting bij VCCI/VWED (Vietnamese Chamber of Commerce and Industry / Vietnam Women Entrepeneurs Council). We werden vriendelijk ontvangen en voorzien van thee in kleine kopjes en dringend verzocht toch vooral de Vietnamese koekjes te proberen (die waren best lekker). We spraken met twee dames, waarvan één de Deputy Director, Vice Chairwoman van de VWEC. De meeting was bedoeld als kennismaking en om de laatste details met betrekking tot de training te bespreken.

Zie overigens hier de aankondiging: http://vwec.com.vn/ en http://vwec.com.vn/khoa-tap-huan-ky-nang-quan-ly-rui-ro-chat-doc-hai-trong-lao-dong-san-xuat-tai-ha-noi-ngay-5-11-2019/

Door het jaar heen organiseren zij diverse trainingen die door verschillende bedrijven of organisaties worden gegeven. Over het algemeen zijn deze trainingen gesponsord door bijv. de overheid of werkgevers/werknemersorganisaties of stichtingen. Door de sponsoring wordt de training dan gratis aangeboden aan leden van de VCCI. Voor onze training wordt echter een bedrag bij de deelnemers in rekening gebracht, dus het was voor hun ook wel spannend om te zien of dat werkt. Maar ze verwachten toch zo’n 40 deelnemers. Waarbij ze wel toegaf dat ze een deel van deze groep gratis laten deelnemen.

Na een goed uur hadden we alle zaken doorgenomen en de zaal bekeken. Morgen kunnen we dus aan de slag en horen jullie hoe dat verlopen is.