Jade Emperor Pagoda

Vietnam, Ho Chi Minh-stad

Afgelopen nacht prima geslapen, door de wekker wakker geworden. We gingen weer om het hoekje ontbijten in het vertrouwde Franse Tous le Jour bakkerijtje. In de ochtend hadden we geen afspraken staan, dus we besloten om de Jade Emperor Pagoda te gaan bezoeken. Dat is een Taoïstische tempel uit 1909 met zowel invloeden uit het Taoïsme als het Boeddhisme. Volgens de Lonely Planet gebouwd ter ere van ‘the supreme Taoist god (The Jade Emperor) or King of Heaven, Ngoc Hoang. Dat was mooi om te zien. We kwamen erg bewierookt weer naar buiten. Hoog tijd dus voor een ice-koffie aan de waterkant. Daarna gingen we terug naar het hotel, ff lunchen, douchen, omkleden en door naar onze middagafspraak.

We hadden een meeting op kantoor van de Vietnamese Kamer van Koophandel (VCCI) om de laatste details van de training te bespreken. Er waren ook twee dames van Better Work bij aanwezig. Via hun netwerk is de training ook gecommuniceerd. VCCI heeft de aanmeldingen voor de training gecoördineerd en de trainingsruimte en tolk geregeld. Voordat we naar Vietnam gingen was het nog niet duidelijk of we de training 1 of 2 keer zouden geven. Uiteindelijk kunnen we de training 2 keer geven (woensdag en donderdag) . Ze hebben zelfs de inschrijvingen moeten stopzetten. Dat betekent dat we deze week 50-60 mensen kunnen gaan trainen! Op donderdag zullen dit met name mensen zijn vanuit het Better Work netwerk. Op het eind hebben we nog met VCCI doorgepraat. Zij zijn geïnteresseerd in verdere samenwerking en waren benieuwd welke trainingen op het gebied van Occupational Health and Safety we nog meer zouden kunnen geven. En wat de financiële mogelijkheden hiervoor zijn. Wij hebben aangegeven zeker geïnteresseerd te zijn, maar dat het zoeken zal zijn naar financiering.

De rest van de dag hebben we besteed aan shoppen op de Ben Thanh Market, biertje drinken bij een lokaal café, vegetarisch eten bij ‘Hum’ en als laatste nog live jazz geluisterd bij Sax n’ Art Jazz Club https://youtu.be/ol6KcB7_0Qc . En dat alles bij circa 25-30 graden. Nederland voelt eventjes ver weg 😊.

Dat klinkt als een goed begin van jullie verblijf! Super dat er zoveel animo is voor de training. En wie weet wat er hierna allemaal nog volgt... Veel succes en plezier!

Hester Dekker 2017-03-20 18:42:07

Gaaf zoveel deelnemers voor de training! En goed om te horen dat er zoveel stakeholders bij betrokken zijn. En een mooi stukje jazz:)

Henri Heussen 2017-03-21 07:12:42

Dat gaat als een trein daar. En dan ook nog eens het bijzonder nuttige met het zeer aangename kunnen verenigen. Ooit eens wat lager over Vietnam heen gevlogen. Vanuit de lucht was het al bijzonder. Dus wie weer ooit eens. En dan weet ik wel waar ik moet zijn voor de voorbereiding.

Fred van Kolck 2017-03-21 07:47:09

Zoveel mensen op een training, dat is het reizen wel waard lijkt me zo. Ben benieuwd naar jullie aanpak en de reacties.