Here we go! Greetings from India

India, New Delhi

Daar zijn we dan: na maanden van aftellen zíjn we vanochtend in New Delhi geland. Onze reis is nu echt begonnen. Nadat Ryanne en ik stopten met werken begonnen we aan een heus afscheidstournee. In onze eerdere blog vertelden we al over ons feest dat al onze verwachtingen overtrof. Verder hebben we de laatste weken gewerkt aan onze kilo's (en néé, we bedoelen niet de kilo's IN de backpack).
Lunchen en uiteten met vrienden en/of familie werd bijna tot een dagelijkse bezigheid verheven en waar we het in vele Indiase steden waarschijnlijk moeten stellen zonder alcohol, hebben we ervoor gezorgd dat we in Nederland niks tekort zijn gekomen... Toch was er de laatste weken één ding dat centraal stond en voor ons beiden niet makkelijk was: afscheid nemen.
Afscheid nemen van o.a.:
  • Universiteit Utrecht, waar Ryanne met veel plezier en bevlogenheid als 'junior researcher' werkte
  • Ryanne's kamertje in Utrecht, klein maar heel erg fijn
  • PSV, waar ik vijf gigantische leerzame en sportief succesvolle maanden meemaakte en waar ik met pijn in mijn hart afscheid nam. (Hopelijk komt de schaal naar Eindhoven en kan in mei weer een prachtig feest worden gebouwd)
  • VV Puth, de club waar ik 16 prachtige voetbaljaren heb mogen beleven, maar er niet meer zal zijn bij thuiskomst in januari
  • onze vrienden (bedankt voor de mooie stapavond in Maastricht, jammer dat ik niet alles meer kan herinneren)
  • onze oma's en opa, blijf alle vier gezond zodat we in januari al onze verhalen kunnen komen vertellen
  • Last but not least: Laurens, Lotte en onze ouders. We gaan jullie alle zes ontzettend missen en hopen jullie in augustus te zien in Cambodja en Myanmar!

Uiteraard was bovenstaande slechts een kleine bloemlezing van dat wat we allemaal zullen gaan missen en waar we afscheid van hebben genomen!

En toen was het 17 maart, de dag die we al sinds het boeken van onze vluchten afgelopen september met rood hadden omcirkeld in onze agenda. Om 05.45 uur werd er met twee auto's koers gezet richting Schiphol, waar we ruim op tijd aankwamen om nog iets te drinken en verrast werden door Ryanne haar peettante en haar vriendinnen uit Nijmegen. Rond de klok van tien uur volgde het onvermijdelijke 'Hello/Goodbye-momentje' waarvan we jullie de foto's niet willen weerhouden (let op: de foto's kunnen emotioneel hard aankomen!). Na nog minstens twintig keer omgedraaid te hebben voor een laatste glimp van onze familie/vrienden, konden we niet meer terug. Een vlucht van twee uur naar Helsinki, een ontspannen zit op Helsinki Airport en een zes uur durende vlucht naar New Delhi later, kwamen we vanochtend om 06.30 uur (02.00 uur Nederlandse tijd) in India aan. Zonder noemenswaardige problemen konden we vrij snel het vliegveld verlaten en instappen in de taxi die al op ons stond te wachten. Na een 30 minuten durende rit, waarin we een cursus 'hoe manoeuvreer ik op een tweebaansweg tussen een schoolbus en een auto door voor beginners' kregen, arriveerden we bij Chander Palace (ons hostel). Aangezien we in de 24 voorafgaande uren amper een oog hadden dichtgedaan besloten we om een beetje bij te slapen, alvorens deze miljoenenstad te gaan verkennen.
Delhi is... moeilijk in een paar woorden te omschrijven. Toeterende auto's, scooters, tuktuks en fietsers, blaffende honden, aapjes, en uiteraard de heilige koeien. Verder OVERAL MENSEN. Heel behulpzame mensen, maar ook vele vermoeiende straatverkopers die je 'de pis lauw maken'. Je zintuigen raken overprikkeld door de vele geuren, kleuren en geluiden. Toch is onze eerste indruk van India niet verkeerd en kijken we er naar uit om morgen de stad beter te leren kennen.

Eerst lekker slapen.
Wacht. Eerst de kakkerlak kapot maken die over de vloer kruipt.

Liefs van ons!

Veel plezier gewenst in deze mierenhoop van mensen. En geniet vooral van al het moois!

John 2016-03-19 08:07:12

Een heel fijne en mooie trip gewenst. Blijf vooral gezond. We zullen jullie met belangstelling volgen :)

Peter en Bianca Heugen 2016-03-19 08:38:59

Hoi sjatties, fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Rust lekker uit en daarna New Delhi verkennen. Hopelijk laten de krakkerlakken jullie verder met rust ;) Veul plezeer!

Lianne 2016-03-19 08:45:13

Leuk om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van alle moois en tot jullie volgende verslag. Hoiuhhh 💕

Pascal en Mathil 2016-03-19 09:31:35

Ich zal mer in ut Limburgs reageren,zodat ger dat neet verleerd! Unne tip: raak neet aan de sjieterie!

Plop 2016-03-19 10:31:53

Veel plezier !!! En geniet er van!

de buurjongen (Reinout) 2016-03-19 10:41:56

Idd zit hie mit brennende aoge ug foto's te kieke. Nogmaals gans veul plezeer en let good op ug zelf. xxxx groete oet PUTH.

betsy 2016-03-19 10:58:04

Sjmiet dae kakkerlak mer wiet weg angersj vendsj se dae mörge in de Indiase sop! Mer jonges serieus ger zeet goud bezig es de res auch zoa geit verloupe dan wurt 't un geweldige reis Groete oet Pöt

Hans & Tiny Jennissen 2016-03-19 11:54:44

Leuke eerste Blog Jasper en Ryanne

Frank Linssen 2016-03-19 18:33:00

Jullie avontuur is zo te lezen goed begonnen. Behalve (voor ) die kakkerlak dan.

Kitty van Tilburg 2016-03-19 19:30:12

Dank voor het mooie verslag en voor de prachtige foto`s. en nog heel veel plezier. Veel liefs en dikke kus, Oma.

oma gelaen 2016-03-20 11:10:44

Geniet ervan! Wat een mooi avontuur. (Jaloers... ;-)...) Veel plezier samen!

Noortje Houwen 2016-03-21 09:18:58

Sjiek om te leaze!! Ich zeen auch af en toe get foto's langskomme op Instagram. Zo zit ger neet ál te wiet weg! :-) Lekker op uch aaf lotte komme, als die indrukken....neet de kakkerlak......xxx

Josiane 2016-03-21 09:40:47

Hallo Ryanne en Jasper Wij vinden het fijn om af en toe eens een mail te krijgen, zo blijven wij op de hoogte van jullie bezigheden. Verder wensen wij jullie een fijne reis goede gezondheid en tot ziens. Groeten Oma en Opa

WJacobs 2016-03-21 14:52:21

Hallo jullie twee , wat fijn om jullie zo te volgen met mooie ervaringen en leuke foto's ! Zo reizen we een beetje met jullie mee ! Let goed op elkaar en geniet met volle teugen . Veel liefs .