dag 17, strandjes ontdekken

Thailand, Haad Chao Phao

We ontdekken een lekker ontbijtrestaurantje: Pura Vida. Dan op de scooter naar (opnieuw) Mae Haad Beach. Nu is het wel zonnig en ziet alles er veel leuker uit. We zwemmen in zee, drogen op in de zon en lopen een stuk langs het strand. Door naar het volgende strandje; Coral Bay. Wow! Oogverblindend mooi. Kan zo in de reisfolder. Ook hier handdoekje uitleggen, Menno gaat nog zwemmen. We zien weer donkere wolken aan komen rollen. Dus maar weer de boel inpakken want we weten inmiddels wat dit betekent. We zitten net in het plaatselijke restaurantje als het geweld losbarst. Het gaat zo erg tekeer dat we bang zijn dat de takken door de regenschermen komen. De golfplaten daken waaien bijna weg. Best spannend. Maar ook deze bui drijft weer voorbij en het klaart zowaar op. We zetten koers naar Haad Sadet, een klein strandje aan de andere kant van het eiland. Dat is nog een flink eind, maar het rijden op de scooters is hartstikke leuk, dus geen probleem. Mooi ritje, heuvel op en af, soms mooie uitzichten, dan weer veel begroeiing, jungle-achtig. Ineens houdt de weg op, nog een stukje onverhard en dan soort scooter parkeerplaats. Klein stukje lopen en jahoor, weer een strandje! Beetje hippie sfeer, redelijk rustig. Handdoekje uit en zwemmen. Het water is hier snel diep. Er zitten een soort prikkwalletjes wat niet fijn is dus we zijn er snel weer uit. Rondje lopen, foto's maken, nog even opdrogen en dan weer terug. 's Avonds eten op het strand, leuk sfeervol tentje.