Dag 12, Hülen - Augsburg

Duitsland, Augsburg

Een lekker ontbijtje van fruit, kwark, brood en koffie. Wat een heerlijk plekje was dit. Om 9 uur op de fiets door bossen en rustige weilanden. Er huppelen hier en daar wat konijntjes en ik zie 2 x een oranje/rode eekhoorn wegschieten. Mooi! In dit landschap hoop je toch ook een hert te zien, maar dat zit er niet in. Ik zie wel roofvogels cirkelen. Die hebben het vast op die konijnen voorzien. Het rijdt makkelijk, grotendeels naar beneden. In Dillingen aan de Donau eet ik een broodje en koffie bij een konditorei. Het plaatsje zelf schijnt ook erg mooi te zijn maar in mijn eentje met de fiets aan de hand heb ik er niet zo veel zin in. De weg begint nu weer te klimmen. Het is warm. Volgens mij laat ik een geurspoor achter. Mijn deo moet er hard tegenaan maar verliest soms de strijd.
Ook vandaag weer meer dan 100 km. Ik heb het ook wel weer gehad. Helaas is er niet altijd plaats op het verblijf naar keuze. Nog even doortrappen naar Augsburg. Het wordt al wat drukker. Meer bedrijven en industrie. Dan volgt een grindpad door Augsburg langs rivier de Lech. Ik weet dat ik in het centrum moet zijn, maar geen idee hoe ik daar kom. Mijn routeboekje geeft globaal de stad aan en mijn GPS herkent de straat niet. Lekker dan. Ik vraag hier en daar maar word steeds een andere kant opgestuurd. Wat een gepuzzel. Maar dan toch, na al een aardig sightseeing rondje door de stad heb ik mijn overnachtingsplek gevonden. Mijn kamer zit op 2 hoog, de fiets moet in de kelder. Over de trap. Wat een gedoe. Hij zou ook nog recht tegen de muur op moeten aan een haak. Ik zeg ja maar doe het niet. Ik vind dat ie zo ook goed staat. Ik doe nog een klein rondje door de stad en ga uit mijn dak bij de Mc Donalds. En koop een sterke deo.