Dag 14, Aidling - Leutasch Ostbach

Oostenrijk, Leutasch

Na een zeer degelijk ontbijt nogmaals gebeld naar pension wat ik voor vanavond op het oog heb. Ook deze keer niemand aanwezig. Dan maar gewoon die kant op fietsen en hopen dat er plaats is. Het eerste deel van het traject vandaag klimt en daalt wat. Niets ernstigs. Murnau is een gezellig plaatsje en vandaag volop in bedrijf door de markt. De bergen naderen gestaag. Door het mooie weer is het uitzicht hierop prachtig. Een lang fietspad volgt een helder blauw riviertje. Hier fietsen is echt een feest. Om 12 uur kom ik aan in Garmisch. Te gek! Boekje 1 is uitgefietst. Ik rij een extra rondje om het centrum te zoeken, maar dat is al opgenomen in de route.. De gevels zijn rijk beschilderd en er hangen weelderige versierde uithangborden. Even later kom ik zelfs langs de beroemde skischans. Dan stijgt de weg weer. Zo op het heetst van de dag flink zweten. Maar ik wist dat dit ging komen en dat maakt het minder zwaar. Dan wat op en neer naar Mittenwald. Daar is het ontzettend druk. De terrasjes zijn bezet en ook hier weer romantische huizen met schilderingen. Het dorp staat bekend om de bouw van strijkinstrumenten en ik zie heel wat winkels die dit verkopen.
Ik waag het erop en laat mijn fiets met bepakking staan om wat boodschappen te doen bij de Netto. Dan gaat het verder naar Leutasch. Ook hier stijgt de weg stevig. Ik herken het dal van onze vakantie van 16 jaar geleden. Met nog twee hele kleine jongetjes.
Ik rij Oostenrijk binnen! Brede grijns. Dat is me toch maar mooi gelukt! Leutasch is een langgerekt dorp met allemaal kleine kernen en 14 km verder ligt Ostbach. 'Mijn' pension is overgenomen door Nederlanders die alles schoonmaken en opnieuw inrichten. Gelukkig heeft de buurvrouw links nog een simpel kamertje met wc op de gang. Prima! Ik eet mijn gekochte maaltijdsalade in het laatste zonnetje op het balkon. Ik ben moe. En mijn buik is van slag. Wifi zit er niet in vandaag.